Forum > Färdiga produktioner

Gurano, Cykeln & Harmonica Mike - Gurkor och mazurkor

<< < (4/8) > >>

Girly:
Ballt! Lite skönt 'stökig' och jag gillar (precis som Marre) den luftiga ljudbilden. :)
Ger mig visionen av någon som jäktande tränger sig fram på någon arabisk marknad  :P

--- Citat från: cykeln skrivet 23.10.2012, 19:09:01 ---Förr  i tiden var han en djävul på gäng-masurka
Nu går han omkring med en trött häng-gurka
Var det dansen som tog hans kraft
som sög ur honom all saft
Tur att han har kvar sin heltäckande släng-burka

--- Slut citat ---
Väldigt nyfiken på att få höra chantversionen med cykelns text :D
Lena

Gurano:

--- Citat från: Roffe H skrivet 24.10.2012, 14:33:06 ---Tycker det låter bra i stort. Vid ca: 104 - 118 blir det lite lugnare och luftigare för att därefter köra igång igen, vilket ger låten karaktär. Introt är ännu mer "lugnt" en kort stund, skulle man kunna få in detta som mellangrej (vid 104-118) skulle vara spännande att hör hur det låter.
Endast en synpunkt, vet inte om det går eller skulle ge nåt?

mvh Roffe H   :unsure:

--- Slut citat ---
Tack för att du tar dig tid att lyssna å kommentera. Kul att det låter bra på det stora hela. Ska fundera på att få in introt som mellangrej

--- Citat från: Girly skrivet 24.10.2012, 23:07:40 ---Ballt! Lite skönt 'stökig' och jag gillar (precis som Marre) den luftiga ljudbilden. :)
Ger mig visionen av någon som jäktande tränger sig fram på någon arabisk marknad  :P

Väldigt nyfiken på att få höra chantversionen med cykelns text :D
Lena

--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar
Ja vi får väl se om någon vill chanta på denna :D

Tack båda för kommentarer
/Gurano

Harmonica mike:
Coolt stycke det här med lite fjärranöstern stuk..Du ville ha lite pålägg,oki.

Jag lirade in en kort munspelssnutt där i början med lite "arabicaniseradfeeling" samt ylade in Bajkens text där jag tyckte att det passade..En tagning på rubbet så ta det för vad det är  - perfekt  :P :D
En vers till så man slipper upprepa den igen hade suttit..

Kuriosa,skrotat sångmicken och söker en ny så du vet.På detta använder jag en gammelskräpknapptanvändbarsom settsina bästadagar mick  :) men det låter i allafall.

SÅGA!

EDIT:Tog bort denna test till förmån för den som kanske gäller längre ned i tråden :)

Mike

Girly:
Kultförklarar den här låten :D

Eddi:
En helt ny dimension blev det med HM´s sång och chantande på detta - riktigt bra blev det. Trummorna har du fått till riktigt bra också vad är det?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion