Kontrollrummet

Ny låt i fyllan och villan. :) "Lucifuge Rofocale II"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nestergaard

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Well, i stället för att följa med bruden ut på puben idag så slängde jag ihop en låt. Mycket roligare :)
Det är en uppföljare till min tidigare låt "Lucifuge Rofocale". Det enda som är uppföljande är väll egentligen
att texten fortsätter där den andra slutade. Men detta spelar ju ta mig fan ingen som helst roll
för det är ju inte en själ som hör vad jag ylar ändå :)
Låten är mycket lugnare och mer slow tempo än vad jag vanligt vis brukar, men det kan ju va kul att variera sig så att säga :)
Vad tycks? Va inte blyga nu gubbs and boys......och girls :)

Här är länken till min soundkludd:

« Senast ändrad: 27.10.2012, 23:46:08 by nestergaard »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Inte min bag men jag måste ju uttrycka en stor beundran för hur du har mixat detta - det är ju helt perfekt - antagligen en massa kompression på spåren men inget som gör det jobbigt i slutmixen.  Rösten är ju helt fantastisk egentligen och gurorna funkar utmärkt för att inte tala om trummorna så det blir höga betyg härifrån även om det som sagt inte är min bag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Girly

Alltså... det skulle fan va lite intressant att få ta del av texten... tanten har lite svårt att följa med he, he  :P  ;)
Jag blir lite imponerad av hur man kan 'sjunga' så här... jag får nästan ont i halsen när jag lyssnar. Det blir nog jag som tar halstabletten  :D
Måste säga att jag gillar det här fast det blir lite överdosering på growling för min smak.
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad nestergaard

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Eddi: Tackar. Nu börjar jag ju rodna :)

Girly: Hehe, ingen fara med halsen. Det känns inte värre än att prata :)
Kan slänga upp texten här för dom som är intresserade. Inte det lättaste att höra och hänga med i texten. Men ändå :)

Detta är hela texten för både Lucifuge Rofocale I och II.

Part I

Emperor Lucifer,master of all rebellious spirts,
I beseech thee be favorable to me in the calling
which I make upong they great minister
Lucifuge Rofocale,having desire to make a pact with him;
I prey thee also, Prince Beelzebub,
to protect me in my undertaking.
O count Ashtoreth! Be propitous to me,
and cause that this night the great Lucifuge appear
unto me in human form and without any evil smell,
and that he grant me, by means of the pact
which I shall deliver to him, all the riches of
which I have need. O great Lucifuge, I beseech thee

Part II

Leave thy dwelling in whatever part of the world
it may be, to come and speak with me;
if not I will thereto compel thee by the power of the mighty
words of the great claviclue of solomon,
whereof he made use to force the rebellious
spirts to accept his pact. Appear, then, instantly,
or I will continually torment thee by the might words of the clavicule!
« Senast ändrad: 28.10.2012, 01:35:53 by nestergaard »


Utloggad Girly

Tack för texten... den va... eh... annorlunda  :blink:
Även om jag inte besöker högmässan så har jag lite svårt för Satans-texter men alla kan ju inte sjunga om hjärta och smärta  :P  ;)
Growla på  :)
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för texten... den va... eh... annorlunda  :blink:
Även om jag inte besöker högmässan så har jag lite svårt för Satans-texter men alla kan ju inte sjunga om hjärta och smärta  :P  ;)
Growla på  :)
Lena

Djävligt djupt alltså...
Grym röstbehandling.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad nestergaard

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Girly: hehe. Jo satanstexter är väll inte det mest upplyftande. Och jag är absolut inte någon satanist. Jag skulle väll vilja kalla mig ateist, och tycker egentligen att det är ganska löjligt med satan och djävulen. Men det är ett väldigt tacksamt ämne att skriva texter om. I alla fall i denna genre :)

MaxB: Tackar och bockar :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Girly: hehe. Jo satanstexter är väll inte det mest upplyftande. Och jag är absolut inte någon satanist. Jag skulle väll vilja kalla mig ateist, och tycker egentligen att det är ganska löjligt med satan och djävulen. Men det är ett väldigt tacksamt ämne att skriva texter om. I alla fall i denna genre :)

MaxB: Tackar och bockar :)

Det ser inte heller ut att vara en femtonårig svensk som uttryckt sig - både då man ser till innehåll och ordval på engelska. Vad har du för bagrund avseende hur du formulerar dig och hur du väljer ord på engelska?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Härligt att höra !! B)
Dåligt med Hårdare musik här på KR,och denna genre saknas faktiskt..
Annars är det väl inte den musik jag brukar lyssna på,men det är ju dj..gt bra utfört och proddat.
He-he kul att titta på SoundCloud bilden,den ser ut som en jämntjock korv(fn. nu blev jag hungrig :rolleyes:)
Men det känns ändå inte sönderkomprimerat,men kanske en aning vasst/bright överlag.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad nestergaard

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
MaxB: Ja du, vet inte riktigt om jag har någon speciell litterär bakgrund. Utan jag tar det bara som det kommer så att säga. Lite luddigt förklarat, men det är så det är :)

bjurte: Kul att du gillade mitt framförande :) Hehe, ja kompressor saknas inte så att säga. Det är ju jävligt lätt att komprimera skiten ur ett spår, och det ser ju faktiskt ut som om jag har lyckats med just det när man tittar på den jämna soundcloud spåret :) Hehe.
Ja det kanske är lite vasst, ska kolla över mastern en gång till och se vad jag kan göra :)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Måste säga jag är imponerad av lyrics, och nog tusan funkar mixen trots att vågformen ser ut som en perfekt klippt häck ;)
Inte min cup of tea heller men jag är barnsligt glad över att det verkar börja blanda sig lite i genrerna här på KR, underbart!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad nestergaard

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Tackar :) Ja det ser värre ut än vad det låter som tur är :)
Jo visst är det bra med lite olika genres, omväxling förnöjer som flickan sa :)