Forum > Färdiga produktioner
Windhowler - Home Part I
Robin Frejd:
LÅTNAMN: Home Part I
ARTIST/GRUPP: Windhowler
GENRE: Akustisk pianomusik
LÅTLÄNGD: 4:23
KOMPOSITÖR: Robin Frejd
PRODUCENT: Robin Frejd
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
OMSLAG:
För inte så överdrivet länge sedan tröttnade jag på att spela gitarr och ville lära mig något nytt. Samtidigt var jag väldigt inne på musik skriven av Nobuo Uematsu och Masashi Hamauzu som har skrivit musiken till Final Fantasy-serien. Ville utöka mitt konstnärliga uttryck från den metal och rock jag mestadels höll på med. Så det här blev resultatet. Ett avskalat piano-stycke. Har medvetet låtit bli att lägga stråkarr osv på låten eftersom jag vill kunna spela den live i sin helhet och för att få utmaningen att skriva ett stycke som kan stå på egna ben och leverera känsla och uttryck. Det är en tagning rätt igenom, så det haltar lite till och från.
Vill någon höra mer så finns Home - Part II på min soundcloud! www.soundcloud.com/windhowler
Hoppas att det ska smaka! Feedback är välkommet!
Eddi:
En dag på KR med sköna luftiga härliga låtar tydligen denna passar bra in - bra spelat men framförallt bra förmedlad känsla - och du har ju en vänsterhand blir lite avis. :D
Robin Frejd:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.10.2012, 15:55:47 ---En dag på KR med sköna luftiga härliga låtar tydligen denna passar bra in - bra spelat men framförallt bra förmedlad känsla - och du har ju en vänsterhand blir lite avis. :D
--- Slut citat ---
Tackar ödmjukast! :)
MaxB:
Nice! Mjukt och fint piano. Är det mjukvara? Vilken i så fall?
Gott spelat och komponerat!
Satt själv framför pianot för en stund sen. Det är ett underbart klanginstrument.
Robin Frejd:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.10.2012, 16:16:30 ---Nice! Mjukt och fint piano. Är det mjukvara? Vilken i så fall?
Gott spelat och komponerat!
Satt själv framför pianot för en stund sen. Det är ett underbart klanginstrument.
--- Slut citat ---
Tack så mycket! Det är New York Grand från Native Instruments, det jag i princip alltid använder till mina pianolåtar.
Tack återigen för feedbacken!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida