Forum > Färdiga produktioner
HasseFX - Waltz (akustiskt)
Tokai:
Känns lite svensk folkviseton, visjazz typ. Tycker reverbet är bra, definierar låten på nåt sätt.
Skönt och vilsamt. Gör du några låtar av senare datum, i år t.ex?
HasseFX:
--- Citat från: Mein skrivet 23.10.2012, 09:22:14 ---Denna är ju väldigt skön. Skulle vilja ha en Utanmyra-version också. Lite tillbakalutad norrländskt vemod -gärna med brasknaster i bakgrunden.:)
En liten detalj är att pianot blir väldigt dominant i mitten ungefär och 'dränker' gitarren (iallafall i mina lurar). Sen är det nog inoffociellt världsrekord i "The Abrupt Slut Competition". :D
/Mein
--- Slut citat ---
Knattret får lyssnaren bidra med själv, gärna med en egen äkta brasa! Ja pianot tar över i mitten (med all rätt med tanke på vad gitarristen håller på med ;)). Slutet hade jag en bra bortförklaring till men den omfattar ett copyright infringment så jag avstår :rolleyes:
--- Citat från: Tokai skrivet 24.10.2012, 21:48:55 ---Känns lite svensk folkviseton, visjazz typ. Tycker reverbet är bra, definierar låten på nåt sätt.
Skönt och vilsamt. Gör du några låtar av senare datum, i år t.ex?
--- Slut citat ---
Tack, Tokai! :) Ja det blir lätt man halkar in i de skalorna (och stämningen) och jag gillar att lyssna på sådan musik själv (Jan J, Ale Möller etc). Nej jag har i princip inte spelat in något alls under 2012 av olika skäl. Det senaste var nog det första stycket jag postade här, färdigt förra nyåret cirka... Har utlovat ett jätteprojekt som jag precis påbörjat. Kan ta några månader/år - i övrigt inget konkret.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida