Forum > Färdiga produktioner
HasseFX - Waltz (akustiskt)
Dividend:
Mycket Eric Satie, på ett bra sätt. Snygga fraser som man kanske skulle kunna tänka sig bands ihop till något mer sammanhängande efter ett tag? :) Vet inte hur det skulle se ut rent konkret, men jag brukar tycka så om Satie (han utvecklar ju sina gnossienes på det viset).
Nu hör jag på sluttampen att det blir mer kinesiskt och så en vikingakör på det :D Snyggt!
Marruschkka:
Så vilsam och harmonisk musik med rymd :wub:
Underbart!
Mina associationer går till denna, i versen då, älskar ju de här harmerna ^_^
HasseFX:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.10.2012, 11:46:56 ---Fint här Hasse..
Kören var fetgrym! Behagligt stycke utan stress.Passar fint till den lågtstående höstsolen som knappt ger plusgrader till en frostigt vinterförberedd gräsmatta - utanför mitt fönster.
Tack för musiken
Mike
--- Slut citat ---
Tack Mike! Ja stämningsmusik helt klart - lek runt improviserade teman! :)
--- Citat från: drloop skrivet 21.10.2012, 12:51:38 ---Kanon!
Musikaliskt som bare den.
Låter hur bra som helst som helhet, reverb är en smaksak sånt kan ha åsikter om men det finns inga lagar.
Roligt att det var variax gura :)
Kören grym!
(Har provat lite på du vet vad...)
--- Slut citat ---
Tack! :) Ja Variaxen är tänkt mest för live, men den är smidig och jag vill gärna få den att fungera tillräckligt bra för inspelning också.
--- Citat från: tigersoul skrivet 21.10.2012, 13:24:02 ---Ah då är jag med, ja några stora fel på reverbet är det inte, är ingen katastrof på något sätt ;)
--- Slut citat ---
:D Katastrof hoppas jag inte, men torrheten är en smaksak även i musik :rolleyes:
--- Citat från: Gurano skrivet 21.10.2012, 23:40:32 ---Vilsamt och skönt - skulle dock vilja ha instrumenten lite närmare örat...alltså lite mindre reverb
/Gurano
--- Slut citat ---
Tack Gurano! De lär inte hamna så värst mycket närmare (har viss aversion mot närmikat) ;)
--- Citat från: aROCKER skrivet 22.10.2012, 10:25:54 ---Fräsigt...mycket pampigt med kören...får också lite spelkänsla...dom första äventyrsspelen på PC som hade multimedia drag...Phantasmagoria typ!
Snyggt!
--- Slut citat ---
Ja kören blir fetstor med alla stämmorna! Finns en del demos med "passande" lyrik typ "In the Caves of Mordor..." på EWs sida :lol:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.10.2012, 18:23:31 ---Mycket Eric Satie, på ett bra sätt. Snygga fraser som man kanske skulle kunna tänka sig bands ihop till något mer sammanhängande efter ett tag? :) Vet inte hur det skulle se ut rent konkret, men jag brukar tycka så om Satie (han utvecklar ju sina gnossienes på det viset).
Nu hör jag på sluttampen att det blir mer kinesiskt och så en vikingakör på det :D Snyggt!
--- Slut citat ---
Tack för den referensen, Dividend ^_^ Satie och "Di Franske" är stora favoriter för mig. Det enkla och nästan tveksamma. Det här är ju inget värst genomtänkt arr utan rätt så mycket improvisation, om än lite oortodoxt genomfört (hur man "jammar" med sig själv på två instrument ;)) Hoppas på att använda "tonspråket" på ett mer genomtänkt sätt framöver :) Men vikingakör?? :unsure: :D
--- Citat från: Marruschkka skrivet 22.10.2012, 18:33:41 ---Så vilsam och harmonisk musik med rymd :wub:
Underbart!
Mina associationer går till denna, i versen då, älskar ju de här harmerna ^_^
[videosnutt]
--- Slut citat ---
Satie och Berhagen... :rolleyes: Tack Marre! :) Lasse är en fin låtsnickrare!!
Igen - stort tack till alla för att ni tar er tid att lyssna :wub:
Mein:
Denna är ju väldigt skön. Skulle vilja ha en Utanmyra-version också. Lite tillbakalutad norrländskt vemod -gärna med brasknaster i bakgrunden.:)
En liten detalj är att pianot blir väldigt dominant i mitten ungefär och 'dränker' gitarren (iallafall i mina lurar). Sen är det nog inoffociellt världsrekord i "The Abrupt Slut Competition". :D
/Mein
HasseFX:
(edit)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida