Forum > Färdiga produktioner

HasseFX - Waltz (akustiskt)

<< < (3/5) > >>

HasseFX:
Ojoj... ^_^ Tack för alla kommentarerna!

--- Citat från: tigersoul skrivet 20.10.2012, 14:42:35 ---Trevligt, kanske en aning för mkt/jobbig typ av reverb, o det är någon baston som känns lite överdominant men det kan vara basåtergivningen i rummet har inte dubbelkollat med lurarna, man börjar dock nästan lära sig vilka frekvenser som beror på det ;)

Trevlig lyssning!

--- Slut citat ---

Ja det är rätt "träigt" och lite bumligt kring 110 Hz (A). Reverb kommer med resonanser som man får väga in i ljudbilden. Försöker alltid hitta ett rum, på gott och ont, även när jag spelar - gör mycket för spelkänslan!

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.10.2012, 15:11:14 ---Vilsamt och skönt. Räcker så!  :)

--- Slut citat ---

Tack :)

--- Citat från: MaxB skrivet 20.10.2012, 15:35:55 ---Härlig kör! Mjukvara alltså? dam damm damm Häftigt om det är mjukvara, de sjunger ju ord!!!

Vid 1.30 ungefär skulle gärna en flöjtist komma in och spela nån fin melodi.

--- Slut citat ---

...lätt att det blir "syntetiskt" om en soloflöjt i sammanhanget...

--- Citat från: Eddi skrivet 20.10.2012, 15:49:34 ---Härligt tack för den Hasse. Skulle också gärna vilja veta vad kören är låter riktigt bra.

--- Slut citat ---

Tack!  ^_^ Se nedan!

--- Citat från: cykeln skrivet 20.10.2012, 16:42:48 ---Det var en fin lyssning!
Reagerade först på ljudet på gitarren i inledningen - lät lite "plastigt"
Men när pianot kom igång glömde jag det.
Bra vilsamt stycke och när kören kommer in riktigt bra - särskilt det allra sista partiet - Vad är det för kör?

--- Slut citat ---

Tack! :) Att det låter plastigt kan nog bero på det fula anslaget och mik-inställning (det är en Variax 300 Nylon). Kommer nog inte heller väldigt nära en fin "äkta" gitarr/mik-kombination.

--- Citat från: Robin Frejd skrivet 20.10.2012, 17:39:17 ---Det var en riktigt bra låt! Sveptes verkligen med! Väldigt mysig.

--- Slut citat ---

Tack! :) Det är ett par enkla gitarr-teman som jag lekt runt lite med och "chase-improviserat" mellan gitarr och piano.

--- Citat från: Bribedant skrivet 20.10.2012, 18:03:51 ---mmm akustiskt, lyxigt och snyggt. Kören, hur fixade du den?

--- Slut citat ---

Tackar :)  OK, kören är EW Symphonic Choir och tillhörande Word Builder som jag fick chansen att leka lite med. Rätt "smalt" verktyg men väldigt kompetent. Verkar mest användas för "Game of Throne-stuk" och spelmusik, men kul att testa lite mer låmälda saker :) Kanske lånar in lite till progressive-projektet, om man undviker klyschorna (eller inte  :rolleyes:)

--- Citat från: Clemens skrivet 20.10.2012, 18:56:21 ---Mmmm.. Wind&Wuthering  :) blir ju sugen att lägga lite mellotroner!  :D  Grymt bra!

--- Slut citat ---

:P  Hackett har varit en förebild, speciellt just efter Genesis-avhoppet, även om Horizon tillhör obligatoriska katalogen, sidan om Cavataina och sydamerikanerna...

--- Citat från: Asti skrivet 20.10.2012, 18:58:09 ---Sköna harmonier och riktigt avkopplande med ett stänk av vemod.
Pianot och kören låter snyggt! Kanske lite mycket reverb på gitarren......
Rogivande!
/Asti

--- Slut citat ---

Ja lite vemod kan det nog vara :) Men kan det bli för mycket reverb?? Någonsin??  :rolleyes:  Men såklart - pianot är lite klubb-nära-intimt och gitarren i ett rätt "blött" rum av trä...  :unsure: 

Harmonica mike:
Fint här Hasse..

Kören var fetgrym! Behagligt stycke utan stress.Passar fint till den lågtstående höstsolen som knappt ger plusgrader till en frostigt vinterförberedd gräsmatta - utanför mitt fönster.

Tack för musiken

Mike

tigersoul:
Ah då är jag med, ja några stora fel på reverbet är det inte, är ingen katastrof på något sätt ;)

Gurano:
Vilsamt och skönt - skulle dock vilja ha instrumenten lite närmare örat...alltså lite mindre reverb

/Gurano

aROCKER:
Fräsigt...mycket pampigt med kören...får också lite spelkänsla...dom första äventyrsspelen på PC som hade multimedia drag...Phantasmagoria typ!
Snyggt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion