Forum > Färdiga produktioner
HasseFX - Waltz (akustiskt)
HasseFX:
Låtnamn: Waltz
Artist: HasseFX
Kompositör: HasseFX
Mix/prod: HasseFX
Format: mp3
Låtlängd: 4,05
Inspelad i september 2010
Eftersom det postats så mycket fint akustiskt material senaste tiden så grävde jag i gömmorna efter vad jag har på fil. Hittade denna från 2010, egentligen en test av ett "redskap" som kommer in på slutet ^_^ men hur som helst är det en improvisatorisk lek mellan mig själv på nylonsträngad och mig själv på piano (stafett-inspelat), utan egentliga redigeringar (finns ju inga fel i improvisation :rolleyes:). Inget större jobb nedlagt på mixen eftersom gitarren inte förtjänar det (se nedan).
Lägger den i "färdiga" eftersom jag knappas gör om den, men kommentera gärna :)
Tyvärr får jag aldrig till några bra tagningar med nylonsträngad - mina dåliga naglar gör att jag ger upp mer seriösa försök :( Avundas dem som har bas-plektrum till naglar (mina är mer som torkad vass).
tigersoul:
Trevligt, kanske en aning för mkt/jobbig typ av reverb, o det är någon baston som känns lite överdominant men det kan vara basåtergivningen i rummet har inte dubbelkollat med lurarna, man börjar dock nästan lära sig vilka frekvenser som beror på det ;)
Trevlig lyssning!
Wernborg:
Vilsamt och skönt. Räcker så! :)
MaxB:
Härlig kör! Mjukvara alltså? dam damm damm Häftigt om det är mjukvara, de sjunger ju ord!!!
Vid 1.30 ungefär skulle gärna en flöjtist komma in och spela nån fin melodi.
Eddi:
Härligt tack för den Hasse. Skulle också gärna vilja veta vad kören är låter riktigt bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida