Forum > Demolåtar
Straight forward - lite EBM
Light Head:
LÅTNAMN: Straight forward
ARTIST/GRUPP: Light Head
GENRE: EBM
LÅTLÄNGD: 2.34
KOMPOSITÖR: Light Head
TEXT: Light Head
INSPELNINGSÅR: 2012-10-17
Om du inte kan sjunga så skall du göra det på tyska!
Hur funkar detta? Vad göra? Det är ju EBM, med allt vad det innebär..
Light Head:
Inga tankar kring detta? Fel musikstil??
tigersoul:
--- Citat från: Light Head skrivet 19.10.2012, 15:50:20 ---Inga tankar kring detta? Fel musikstil??
--- Slut citat ---
Jag är rädd att det här forumet är ganska snålt på talanger inom ett antal genrer vilket nog påverkar men vi brukar även försöka kommentera sådant som ligger utanför de "vanliga" genrerna här. Just EBM är dock inte alls mitt bord att kommentera. Det jag tänker på först är att vocals känns väldigt parodiska men det kanske är tanken?
Wernborg:
--- Citat från: Light Head skrivet 19.10.2012, 12:58:24 ---Om du inte kan sjunga så skall du göra det på tyska!
--- Slut citat ---
Hahaha. Så är det.
Lite som Rammstein fast utan gitarrerna. Tyskt helt enkelt. Dansant och effektivt.
Inget fel på tyska i sig, så liiite kan du nog höja sången.
Nu har du fått två kommentarer på dagtid. Det är nog bättre snitt än samtliga demotrådar sista åren. :D Både Kontrollrummet och Studio Forum är väldigt inaktiva jämfört med för några år sedan. På ett eller annat sätt behöver vi locka fler medlemmar, men det har tjatat om till leda i flera år. Fler medlemmar är lösningen för på sikt är det ohållbart att kräva att vi som är aktiva ska vara inne och kommentera hela tiden. Undrar verkligen var alla hemmapulare håller till. Soundcloud, MySpace och annat är ju mer marknadsföring och ryggdunk än konstruktiv kritik. Eller så är man inte intresserad av det kanske?
Schysst låt i alla fall. Stenhårt!
tigersoul:
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.10.2012, 16:47:00 ---
--- Citat från: Light Head skrivet 19.10.2012, 12:58:24 ---Om du inte kan sjunga så skall du göra det på tyska!
--- Slut citat ---
Hahaha. Så är det.
Lite som Rammstein fast utan gitarrerna. Tyskt helt enkelt. Dansant och effektivt.
Inget fel på tyska i sig, så liiite kan du nog höja sången.
Nu har du fått två kommentarer på dagtid. Det är nog bättre snitt än samtliga demotrådar sista åren. :D Både Kontrollrummet och Studio Forum är väldigt inaktiva jämfört med för några år sedan. På ett eller annat sätt behöver vi locka fler medlemmar, men det har tjatat om till leda i flera år. Fler medlemmar är lösningen för på sikt är det ohållbart att kräva att vi som är aktiva ska vara inne och kommentera hela tiden. Undrar verkligen var alla hemmapulare håller till. Soundcloud, MySpace och annat är ju mer marknadsföring och ryggdunk än konstruktiv kritik. Eller så är man inte intresserad av det kanske?
Schysst låt i alla fall. Stenhårt!
--- Slut citat ---
- Jag tror för det första att många hoppar hela den här "konstruktiv kritik" grejen i huvud taget o bara kör på, det är inte lätt att ta kritik helt enkelt o har man inte rätt inställning så blir det väldigt jobbigt många gånger. Sen är det väl lite som med andra områden: många lirar o håller på med sitt, men är ändå inte aktiva på det här sättet. Men jag håller med, det är himla synd att det inte är fler än vad det är. Vi känns som en ganska liten klick människor trots allt o det märks ju på kommentarerna: det är främst de gamla "rävarna" som står för merparten av kommentarer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida