Kontrollrummet

Vilken e-post?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Clemens, bilder bilder bilder! Annars tror man dig inte... :D
Nog borde man kunna använda någon mailprogram med de önskade funktionerna lättillgängliga, alltså en gratis mailklient som man konfigurerar så att man använder den för gmailen ?!
« Senast ändrad: 04.03.2013, 22:00:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Clemens, bilder bilder bilder! Annars tror man dig inte... :D
Nog borde man kunna använda någon mailprogram med de önskade funktionerna lättillgängliga, alltså en gratis mailklient som man konfigurerar så att man använder den för gmailen ?!


Ja, men funktionerna är lättillgängliga...  :P


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Nu var jag ju tvungen att kolla: Det går lika bra att skriva i Googlesökfältet direkt. tex From : kontrollrummet. To: kontrollrummet eller datum + kontrollrummet osv.  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jamen, sjutton, nu börjar det lossna lite...

Inte helt begripligt vad de menar med de olika filtren men säger du att alla mina svar finns där så tror jag väl på det.

Bra Clemens. Tack! 
« Senast ändrad: 04.03.2013, 23:26:20 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skrik inte RTFM nu, men om jag slänger in lite .cpr filer i min dropbox-mapp, för att säkerhetskopiera dem, hamnar de uppe i "molnet" direkt eller måste jag göra nåt för att synca dem?

Alltså att de finns kvar uppe i molnet, om datorn exploderar typ?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skrik inte RTFM nu, men om jag slänger in lite .cpr filer i min dropbox-mapp, för att säkerhetskopiera dem, hamnar de uppe i "molnet" direkt eller måste jag göra nåt för att synca dem?

Alltså att de finns kvar uppe i molnet, om datorn exploderar typ?

Ja dropbox laddar upp filerna.. bara att lägga i en mapp. Synkar man dropbox med en annan dator så har man tillgång till filerna där åxo.
vilket gör att man alltid har uppdaterade filer  :) Vill man läsa lite.. http://www.idg.se/2.1085/1.299436/smarta-dropbox-later-dig-dela-stora-filer


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jamen, sjutton, nu börjar det lossna lite...

Inte helt begripligt vad de menar med de olika filtren men säger du att alla mina svar finns där så tror jag väl på det.

Bra Clemens. Tack! 
Kan det vara konversationer som stökar till det för dig? Alltså att meddelanden som hör ihop grupperas. Det är en standardinställning i Gmail som man kan stänga av under Inställningar. Det börjar komma i Outlook och andra program också. Jag tycker det är kanon, men såklart en smaksak.

Fristående mailklient kopplat till Gmail är helt överflödig, då sökfunktionen i Gmail (det är liksom googles motor) är överlägsen alla andra. Tycker jag.

En annan sak. Det Gmail kallar etiketter motsvarar mappar i andra epostprogram. Alltså om du vill bunta ihop några meddelanden i en mapp. Finessen med Gmail är att du inte flyttar meddelandena utan bara lägger till en tag. Man kan följaktligen ha samma meddelande i flera "mappar" eller etiketter.

 :)
« Senast ändrad: 05.03.2013, 08:55:00 by Wernborg »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
OK. Det börjar klarna nu. Ska börja jobba lite med tags och filter får vi se. Tack grabbar!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Bugger

  • Gäst
Annars om man vill skicka stora filer så kan man köra med filecentral.se eller liknande. Generellt sett så tycker jag inte om moln tjänsterna då utifall att det strular vilket det kan så blir man av med grejorna. Backa upp till ett externt media istället som tex en extern hårdisk docknings station lämpligtvis en för usb3. Det finns en Andersson docknings station och tex en 120 gigs ssd disk ganska billigt på netonet.


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Du kan alltid få en eq@hoggez.se eller eq@wonnmass.se av mig om Du vill  :P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du kan alltid få en eq@hoggez.se eller eq@wonnmass.se av mig om Du vill  :P

Hogge på hugget!   :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google