Forum > Demolåtar
Tigersoul - Som hon aldrig
Håkan Nilsson:
Bra poplåt! Det låter som att du utvecklas både musikaliskt och ljudteknikmässigt med raketfart! Det är ju en suverän bieffekt med att börja lära sig att spela in själv, man lär sig ju att spela rätt och städa bort de grova felen man gjorde förr, men inte tänkte på.
Jag gillar den tysta nattsmygarsången. Kanske kan du utveckla den mer ändå...
tigersoul:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 18.10.2012, 14:41:00 ---Bra poplåt! Det låter som att du utvecklas både musikaliskt och ljudteknikmässigt med raketfart! Det är ju en suverän bieffekt med att börja lära sig att spela in själv, man lär sig ju att spela rätt och städa bort de grova felen man gjorde förr, men inte tänkte på.
Jag gillar den tysta nattsmygarsången. Kanske kan du utveckla den mer ändå...
--- Slut citat ---
Uppdaterat hela sångspåret nu, det är mer SÅ HÄR som jag tänkte mig refrängen. Lite raspigt och kraftigare... nu ska jag bara vara tyst en timme eller två för o lindra stämbanden lite *puh* Verserna har en lite renare framtoning också nu.
MaxB:
Per Gessle!
Dags att gå från jobbet! :lol:
Hej dårå!
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.10.2012, 18:01:33 ---Per Gessle!
Dags att gå från jobbet! :lol:
Hej dårå!
--- Slut citat ---
Haha jag sa ju det: Gesslevarning deluxe ;) Höll på att bli hes av det framtvingade raspet i refrängen också haha
tigersoul:
Uppdaterad igen, la till orgel o en del pul med trummor och lite nivå pill. Visst blev orgeln härligt skitig? :P
Nu ska ni få gnugga era huvuden lite. Orgeln upplever jag som att den välter mixen (håller ni med?). Sätter jag den i mitten stabiliseras mixen men den stör då också sången och andra instrument på ett helt annat sätt. Tittat över instrumentskaran men hittar ingenting jag kan flytta för att balansera upp till vänster. Förslag? vad göra? :p
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida