Forum > Demolåtar

Tigersoul - Som hon aldrig

<< < (9/9)

bjurte:
Joo,murrigheten sitter nog mest i den 'tuggande' kompgitarren,den skulle må bra av lite mer 'sträng/lyster' i ljudet!

tigersoul:

--- Citat från: bjurte skrivet 24.10.2012, 11:10:01 ---Joo,murrigheten sitter nog mest i den 'tuggande' kompgitarren,den skulle må bra av lite mer 'sträng/lyster' i ljudet!

--- Slut citat ---

Tror det med, har inte pillat särskilt detaljerat med amplitube på den. Ett problem med amplitube, ironiskt nog, är att alla möjliga förstärkare o gud vet vad gör att man blir ofokuserad. Bara "tar något". Jag är betydligt bättre på att ratta fram bra ljud på min Yamaha THR-10. Ska titta på det, du har helt klart rätt.

Tokai:
Jag tycker det är för mycket reverb på sången, något för tjockt sound också, tycker det inte passar popstuket. Ska vara ett kort plåteko, lite delay kanske. Trodde först introt var början till Hollies I can´t let go. Kul att höra annan typ av låt från dig. Och ja, lite Gessle kommer du inte ifrån. Skoj att höra

tigersoul:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.10.2012, 21:51:07 ---Jag tycker det är för mycket reverb på sången, något för tjockt sound också, tycker det inte passar popstuket. Ska vara ett kort plåteko, lite delay kanske. Trodde först introt var början till Hollies I can´t let go. Kul att höra annan typ av låt från dig. Och ja, lite Gessle kommer du inte ifrån. Skoj att höra

--- Slut citat ---

Största orsaken jag skrev klart den o började arr'a var just det: kul att göra något annat ;) Vi får se vart den ska landa.
Tjockt / lite murrigt sound står på att göra listan.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion