Forum > Demolåtar
Tigersoul - Som hon aldrig
tigersoul:
Provade att lägga till mitt tänkte haltande 8beat (eller vad det är) tyckte ändå det kändes ungefär oförändrat. Provade på kul att även lägga till en svar distad gitarr som löst följer melodistämman för att lägga till lite "feeling" men jag vet inte... o jag vet definitivt inte hur jag går tillbaka till vanligt 4beat på ett vettigt sätt. Nu blev det trögt plötsligt framåt...
Se mp3'n i denna post för testet, inte ändrat i första posten.
Eddi:
Jo men det här blir skitbra :)
cykeln:
Bra att du jobbar på den här. Helt rätt att ta fram en refräng.
Denna låts vers och brygga år så starka att det krävs en riktigt stark refräng för att lyfta
Tycker inte att den är det än. Det behövs en bättre hook. I sin nuvarande utformning känns den lite off.
Det beror nog på att vers/brygga är så bra så i skenet från dom så blir den lite platt.
Asti:
Håller med övriga om att verserna är bra, men att refrängen är lite för "tam" och inte riktigt lyfter!
För att förstärka refrängen kan man ju ta till diverse tricks som att dubba sången,
lägga på en andrastämma, kanske en kör, en distad gitarr, mer percussion.....etc
Det är bara att jobba vidare! :)
/Asti
tigersoul:
--- Citat från: Eddi skrivet 20.10.2012, 17:13:22 ---Jo men det här blir skitbra :)
--- Slut citat ---
- Jaha se där, jag tyckte det blev sådär... ;)
--- Citat från: cykeln skrivet 20.10.2012, 17:17:08 ---Bra att du jobbar på den här. Helt rätt att ta fram en refräng.
Denna låts vers och brygga år så starka att det krävs en riktigt stark refräng för att lyfta
Tycker inte att den är det än. Det behövs en bättre hook. I sin nuvarande utformning känns den lite off.
Det beror nog på att vers/brygga är så bra så i skenet från dom så blir den lite platt.
--- Slut citat ---
- Jag är inte helt förvånad i tanke på att bryggan är så stark att den nästan blir refräng, är inte lätt att bygga ännu högre på det i refrängen. Det är s.a.s att göra sig själv en otjänst nästan med så starka partier innan ;)
--- Citat från: Asti skrivet 20.10.2012, 19:08:24 ---Håller med övriga om att verserna är bra, men att refrängen är lite för "tam" och inte riktigt lyfter!
För att förstärka refrängen kan man ju ta till diverse tricks som att dubba sången,
lägga på en andrastämma, kanske en kör, en distad gitarr, mer percussion.....etc
Det är bara att jobba vidare! :)
/Asti
--- Slut citat ---
- Det är alternativ två helt klart, tänkt testa med en ganska tydlig körstämma i första hand o se vad som händer, var klurigt det här på ett nytt sätt ;) Gillar inte låten vad gäller texten, men gillar utmaningarna den medför.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida