Forum > Färdiga produktioner
Windhowler - Far Away
Dividend:
Helskön filmmusik.
Det låter lite midi, har du blandat synth instrument med orkestersamplingar? Eller är det bara dåligt mixat. :unsure:
Förlåt min framfusighet, detta skrivs bara på en snabblyssning. :)
Mäktig hollywoodkänsla i Zimmer-skiktet.
Robin Frejd:
--- Citat från: tigersoul skrivet 19.10.2012, 19:21:15 ---I början hade jag svårt att kommentera så konstruktivt eftersom jag inte hade erfarenheten men man kan vara med i dialogen ändå o bidra med ens upplevelser oberoende av tekniskt kunnande ;)
Vad gäller SF så är jag inte jätteförtjust i den sidan. Det känns som att stämningen inte är den bästa många gånger och att det är en grupp som anser sig "de kompetenta" vilka sällan kommentarer någon utanför den klicken. Det är deras åsikt att tidningen o forumet "sänkt sig" till en allt för låg nivå där det är för liten inriktning på de professionella. Vill minnas något jag laddade upp, som iofs var under den allra tidigaste delen av min "karriär" så det lät väl inte jättebra men fick kommentarer från personer i denna grupp som "perfekt exempel på den kattskit som redaktören vill ha in på forumet". Inte riktigt ett ställe att växa på.
--- Slut citat ---
Kunde inte ha sagt det bättre själv. I mitt tycke stämmer allt du skrev!
Robin Frejd:
--- Citat från: Dividend skrivet 19.10.2012, 19:44:04 ---Helskön filmmusik.
Det låter lite midi, har du blandat synth instrument med orkestersamplingar? Eller är det bara dåligt mixat. :unsure:
Förlåt min framfusighet, detta skrivs bara på en snabblyssning. :)
Mäktig hollywoodkänsla i Zimmer-skiktet.
--- Slut citat ---
Som jag skrev i originalposten så har inte fokus legat på produktion eller realism, utan låten och arrangemanget i sig. Men nej, det är bara rena orkestersamplingar som ligger i mixen, så jag antar att det är dåligt mixat då.
Tack för feedback!
Clemens:
Låter färdigt i mina öron..Tycker både mix och instrumentering funkar. Någonstans skall man ta beslutet att det är
"Good enough" och tycker detta är det.. Skitbra! :)
HasseFX:
Mycket bra detta :) Det hörs direkt att du har "öron" (egentligen känsla och insikt) för vad det är du skapar. Det finns gott om "färdiga" produktioner, inte minst inom spel och lågbudget-tv som låter betydligt sämre! Om det är spel/film du har för ögonen så är det svårt att kommentera driv och rytm i arret - sådant beror ju på bilderna. Som fristående stycke "lider" det av att vara lite för enkelt/rakt, men som sagt, som mediamusik är det bra. Om man vill se till "realism" - det som stör är flöjtsolot, i fel register. Upp en oktav (till altflöjt). Just när det gäller solo och blås - mycket av realismen ligger i fraseringen - främst pauserna, att ge plats för att andas :) Återigen - gott hantverk!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida