Kontrollrummet

Bassel - Now that shes gone (nu med livebas)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
[quote aut

hor=Bass link=topic=31631.msg228289#msg228289 date=1349443400]
Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)
Hur låter detta egentligen.. kan bara lyssna i lurar och iphone  <_<


Oj,bra här Bass! Jag får Bryan Adams vibbarr,och det är ett gott betyg i min bok..Mixen låter bra i en 300:- lyssning från Phonehouse via mobilen.

Mike

Härligt! tack :)
Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)
Hur låter detta egentligen.. kan bara lyssna i lurar och iphone  <_<


Men f-n i h-lvete så bra detta är  :wub:   Arena-pubrock  :P  Sånt tryck, pondus och samtidigt sväng i kompet! Trygga gubbar som vet hur en slipsten ska dras och lirar skiten ur kidsen!!!  ^_^

Gillar mixen väldigt mycket! Sången är lite lågt mixad, men ger också samtidigt vibbar av Neil Young. Ändra inget!!!! :o

Själva låten är OK - ganska mainstream västkust/country-influerad rock - det är framförandet som ger goosebumps!! :rolleyes:

p.s. Snart ringer väl grannarna till störningsjouren, men WTH - 1 - 2 - 3 - 4...
En gubbe som lirar här haha =)
Sången fortfarande låg? hmm =/ Fan va kul att du tycker det är bra!  :P

Ja det är ju sånt här som gör att man börjar fundera på att ta upp knyppling istället :wub:
Superbra låt superbra arrat superbra sjunget glömde jag nåt superbra nu ja mixen - superbra - flytta genast till färdiga och ge oss mer :D

Tack! Men vafan, låter det inte lite burkigt eller så?  <_< :lol:
[/quote]
Nog skulle det gå att få lite bättre ljud, men det är en j-a bra låt, snyggt arr och fantastisk sång. Tmmen upp!
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Tack Håkan.
Ett par A7x på väg hem nu så då kanske det går att lyfta det mixmässigt sen =)


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Nu har jag haft ett break från låten och lyssnat på jobbet i vanliga högtalare.. tycker det är alldeles för mycket luft i mixen, blött och brist på bas?
Ska bli spännande att få hem monitorerna nu och se om det får mig att göra mixen på annat sätt. Skulle vara trevligt med lite "in the face" känsla känner jag ^^


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hej
Tycker ljudbilden är ren och snygg. Mixen låter crispig och du sjunger djäkligt bra. Din röst låter lite anonym och vek i ljudbilden det saknas något i de nedre regsitret mer botten. Jag skulle trycka fram den lite minska lite på reverbet och kanske börja trycka till den i nedre mellanregister för att se vad som händer. Alternativt lite mer kompressor.

Ljudbilden och arrangemanget är sådär bra och låter proffsigt men allting blir lite jämntjockt så jag skulle nog vilja jobba med att lyfta fram något som var mer av dig själv i det. Rösten är ju utmärkt att börja med.
Harmonierna är lite tjatiga så där kanske det också kunde finnas lite mer variation.

Annars låter det som sagt var bra i mina öron.  :)


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Hej
Tycker ljudbilden är ren och snygg. Mixen låter crispig och du sjunger djäkligt bra. Din röst låter lite anonym och vek i ljudbilden det saknas något i de nedre regsitret mer botten. Jag skulle trycka fram den lite minska lite på reverbet och kanske börja trycka till den i nedre mellanregister för att se vad som händer. Alternativt lite mer kompressor.

Ljudbilden och arrangemanget är sådär bra och låter proffsigt men allting blir lite jämntjockt så jag skulle nog vilja jobba med att lyfta fram något som var mer av dig själv i det. Rösten är ju utmärkt att börja med.
Harmonierna är lite tjatiga så där kanske det också kunde finnas lite mer variation.

Annars låter det som sagt var bra i mina öron.  :)

Tack många och bra synpunkter värda att fundera över!


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Noggrann multibandskomprimering av stereospåret skulle säkert både täta till och ge mer bottenfläsk....
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Noggrann multibandskomprimering av stereospåret skulle säkert både täta till och ge mer bottenfläsk....

Fan vad det låter gott! Jag vill också ha bottenfläsk!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google