Forum > Färdiga produktioner

Asti - We carry on

<< < (4/6) > >>

cykeln:
Skön att höra igen (som lite förband till kvällens högtider) :)
Det jag tänkte på att körerna (som är bra) kanske är lite för höga
Känslan är väl mest Julia

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.10.2012, 12:42:13 ---
--- Citat från: Asti skrivet 19.10.2012, 22:21:08 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.10.2012, 18:28:44 ---
--- Citat från: Asti skrivet 18.10.2012, 21:39:31 ---Roffe H - Tror inte man kan lyssna för mycket på Beatles!  :)
Harmonica mike - Jag som tyckte jag fick till basen hyfsat... :wacko: :)
                        Försöker behålla den låga grundtonen och varierar spelet en oktav högre upp.
                        Testade lite olika varianter, men fastnade för denna....
                        Om jag ska spela annorlunda tror jag det får bli elbas!
                        Naturligtvis kan jag ändra även om den ligger på färdiga...  :)
Bockar och bugar för era synpunkter och kommentarer!
/Asti

--- Slut citat ---
Inga fel på basliret Peter,det är lite skumt mixat bara..Antar att det är midi,eller en ackebas..automatisera upp volymen på de ljusa delarna så blir det perfa..men du kanske vill ha det så här och det skall jag inte lägga mig i :)
På min elbas så var skillnaden mellan ljusa och mörka toner väldigt markant då jag köpte den men jag skruvade lite på mickarna och stränghöjden och fick till den rätt bra efter intonering då...
Mike

--- Slut citat ---
Det är midi, så jag kan ju öka på velocity på de "ljusare" tonerna! Hur gör man för att automatisera upp volymen?
Det lät bra i lurar, men i högtalare dominerar de lägre tonerna och de ljusa blir aningen "subtila"...
Ska försöka fixa det!
Tack för återkommande feedback!
/Asti

--- Slut citat ---

Oki.
På wave filer är det enkelt i cubase.Man trycker på R och går in på det spåret(en liten vinkelbock i nedre vänstra hörnet öppnar en ny värld) för volymen och ritar in den kurva eller höjer sänker volymen där man vill genom att klicka in små punkter som man kan dra i..Voila´- alla kompressorers moder :)
Kör du nåt annat så släng ut en specifik förfrågan i rätt tråd..Funktionen finns förmodligen i de flesta dawarna.

Mike

--- Slut citat ---
Tack för tipset! Nu är det ett midi-spår, men jag kan ju alltid "bounca" spåret och sedan göra som du beskriver.
Men jag börjar nog med att justera velocity för de "höga" tonerna och ser om det är tillräckligt.
/Asti

Clemens:
Tycker denna var kanon! Snygga körer! bra lirat.. fan, riktigt bra Asi!  :D

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 20.10.2012, 17:34:58 ---Skön att höra igen (som lite förband till kvällens högtider) :)
Det jag tänkte på att körerna (som är bra) kanske är lite för höga
Känslan är väl mest Julia

--- Slut citat ---
Jag kollade på Magical Mystery Tour igår och det är skrämmande vad dom kom undan
med bara för att det var Beatles! Filmen är ju pinsamt dålig, men vad står man inte ut med för
att än en gång få höra I am the walrus....
Den efterföljande konserten med Paul McCartney var oväntat bra tycker jag! Sköna låtar
och vilka musiker! Tror jag njöt mer av kompet än av Pauls sång.....
Ang denna låten så kanske jag ändå ska sänka körerna lite, det verkar vara majoritetens åsikt.
Har den ett uns av känslan i Lennons Julia, så är jag mer än nöjd!  :)
Tack för dina tankar!
/Asti

cykeln:
Döm om min förvåning - jag tyckte faktiskt att filmen var rätt kul (har inte sett den tidigare)
en enkel form av det som MP utveklade till fantastiska nivåer
Sen kom dom ju inte undan. Det var massiv kritik från de flesta håll.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion