Forum > Demolåtar

pxm - "Funker´s Jazz Ballad"

<< < (2/2)

Wernborg:
Vi har ju samma hjältar men ser tydligen helt annorlunda på musiken trots det. Så kan det va.

--- Citat från: pxm skrivet 18.10.2012, 03:07:53 ---Min gitarrhjälte och guru gillar pentorna bäst och tycker också att de låter bäst. Men inte i den musiken jag lyssnar på...och enligt de riktlinjer jag lärt mig.
--- Slut citat ---

Scott Henderson, right?

Träffade honom en gång och satt och språkade en timma efter ett gig en gång. Där handlar ALLT om ton, timing, gehör och sound. Inte ett ord om skalor etc, vilket han självklart har örnkoll på också. Men fokus ligger inte där. Det är det som är min poäng.

Tänkte på en annan grej. Kompgitarrerna i dina alster är oftast ganska kantiga. Stenhårda ackord med slag på varje etta. Lite mer rytmik och variation i kompet hade kanske lyft fram solona? Band-in-a-box låter ju toppen i Roffes låtar. Kanske vore något för dig, så fokus kan läggas på sologitarren?

Well, well... Uppsåtet med mitt inlägg var ärligt och konstruktivt menat, men vi talar uppenbarligen inte samma språk. Jag har inte hälften av dina teoretiska kunskaper, så du får ta till dej det du vill av det jag skrev.

pxm:
Super-Yngwie från grannforumet är min girarrguru.
Men det var nära för han har studerat hos Scott Henderson
på någon skola i US...

Men han, S-Y, sade idag att jag behöver hjälp av en producent
som kan arrangera och mixa så att allt sitter ihop och inte blir rörigt,
eller splittrat...

Jag har många ideer och uppslag men det brukar bli bäst om någon
annan sköter själva låten och producerar och låter mig spela riffen.
BiB är ett bra alternativ men just nu står glasögon på listan över saker
jag måste betala....

Du har rätt, Wernis, kompgitarr är jag kass på..Super-Yngwie visade mig övningar
jag skall träna 5 min./dag..

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion