Forum > Demolåtar

Tokai - Sista april

<< < (2/3) > >>

Eddi:
Unikt och bra fantastisk instrumental samling. Verserna var lite sega men man vänjer sig ju med dom. Mungiga hade du inte med va?

Tokai:
cykeln
Hej och tack för fina ord! Slutet var tidigare precis som du förslår men ska man gå efter texten så kändes det inte rätt på nåt sätt, ville ha ett mer lugnande avslut. Intressant tanke att växla lite mellan instrumenten, ska kolla.
Tack för lyssning

Eddi
Seghet är väl inte bra, kanske går att åtgärda med nåt drivande instr. Tänkte ett tag göra en crazy stilbrytande sak och slänga in en synt som spelar arpeggio... Mungiga hade varit nåt, sökte också efter Vevlira eller på eng. Hurdy-gurdy. Hittade en men den lät för jävlig.
Tack för lyssning

Roffe H:
Fantasifullt, passande musik ger verkligen en känsla av medeltida ballad. Vackert gammaldags.

Med vänlig hälsning, Roffe H  :)

Tokai:
Tack ska du ha Roffe H för lyssning och kul att du gillar! Har alltid förknippat Valborg med medeltiden. Låten handlar om två upplevelser av olika slag, som barn och långt senare som vuxen, känslor av lycka, av att vara vilsen men att hitta sig själv och av sorg - samma dag, sista april.

egghuvud:
PÅ grund av tidsbrist  (jobbet som äter upp det mesta av min tid just nu) lyssnar jag inte så ofta på demos, men så kommer man plötsligt ihåg hur roligt det är. Man kastas mellan syntmusik metaljazz, fusionrock till detta.

Riktigt kul faktiskt. Jag gillade andra versen bäst där tamurinen ligger och hackar. Rytmen blir lite enformig i de övriga verserna. Arrnagemanget är kul och bra gjort. Jg skualle vilja peta in lite mer av ett stränginstrument där, men det är också bra att det är lite minimalistiskt i verserna. Kotrasten blir desto större mot refrängen.

Det låter faktiskt  autentiskt om det hela. Sången är bra och harmonisk och allting är bra producerat. Inte mycket att säga om hantverket. Kul låt med bra text och några extra poäng för arrangemanget.   :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion