Forum > Demolåtar
Hellfog - Kort spansk infl akustisk låt.
Hellfog:
Thanks guys.
Tokai:
Låter mer gudfadern italienskt än spanskt tror jag. Kompgitarrens valstakt kanske kan avsluta vissa rundor med utklingande ackord? Snyggt.
cykeln:
Snyggt ljud - härlig rymd.
I andra delen kanske lite för mycket ändå
Bra spelat
Melodin låter lite som början på Berghagens Sthlm i mitt hjärta
Hellfog:
--- Citat från: Tokai skrivet 14.10.2012, 12:13:29 ---Låter mer gudfadern italienskt än spanskt tror jag. Kompgitarrens valstakt kanske kan avsluta vissa rundor med utklingande ackord? Snyggt.
--- Slut citat ---
Tackar. Jo du har rätt, är ganska mycket gudfadern över första delen.
utklingande ackord: Jo kanske.
--- Citat från: cykeln skrivet 14.10.2012, 12:38:29 ---Snyggt ljud - härlig rymd.
I andra delen kanske lite för mycket ändå
Bra spelat
Melodin låter lite som början på Berghagens Sthlm i mitt hjärta
--- Slut citat ---
Tackar. Andra delen är det mera spanskt= mera stuff.
Sthlm i mitt hjärta, haha ofan, inget som jag tänkte på. Hade vissa likheter.
HasseFX:
Underbart! :) Italienskt? Nja, skulle vara kompet i första delen då, annars är det andalusiskt så det förslår :rolleyes:
Just den kompdelen känns rätt stel, med tanke på hur dynamiskt du spelar i övrigt! Ett annat arr på den efterlyses. I övrigt utmärkt spelat - en mycket fin känsla för dynamik och timing. Gillar den stora "lokalen" du använder, men den markerar också det lite överdrivna övre mellanregistret. Just lite billigare stormembransmikar brukar komma med ett litet diskantlyft för att fungera bättre på sång "out-of-the-box" men här lyfter den "fnissel-registret" lite för mycket. Tror du faktiskt skulle kunna vinna på en "lite dyrare" varmare mik.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida