Forum > Demolåtar

Helgdagskväll med ny Neumann TLM47

<< < (2/2)

Roffe H:
Jag gillar ditt sätt att framföra låten, med verklig känsla. Jag gillar ju visor och inte minst D.A. och hans tonsatta dikter, vid 2:30, 2:40 kommer orgeln in på ett solo, det blir lite otajt där med gitarren tror jag...jag upplever inte det i slutsolot på samma sätt.

Ett gott dagsverke "i skogen" mvh Roffe H  :)

Hellfog:
Det här var nice, jag gillar din mörka basiga röst.

Asti:
Härligt djup i rösten! Låter klart och fint!
Har själv lurat på en TLM103, men en beggad sån här kanske man ska kolla efter istället....
/Asti

Håkan Nilsson:
Tack alla ni... TLM103 är lite jobbig vass enligt många, en del skriver tom att den är ett rent misstag av Neumann.
I dag lyssnade jag på en annan låt jag gjort, där jag har sjungit först med TLM102, sen med den nya TLM49an... Det tog en stund för mig att avgöra vilket spår som var vilket, så det är ingen enorm skillnad på dem. Utan att ha belägg för det tror jag många skulle trivas bättre med en TLM102 än en TLM103, fast den är billigare. Hip hoppare o rappare brukar visst gilla 103, men den har ett ganska rejält diskantlyft som det klagas på. Den är oftare till salu oxå än TLM102, det kan ju antyda nåt.

Saknar min 500-kronors Yamahaorgel, var tvungen att sälja den för att få plats med trummor..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion