Forum > Demolåtar

Tigersoul - Tvivel (tiden står still)

<< < (3/6) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 11.10.2012, 20:13:17 ---Tycker du har fått till en snygg ljudbild! Möjligen en gnutta för mycket reverb.
Fräck, släpig sång lite åt Tåström-hållet.
Vad gäller trummorna tycker jag bastrumman kunde varit lite tyngre och virvelkaggeslaget
lite distinktare. Förläng med ett mellanspel eller stick och släng på en vers till!
Bra!
/Asti

--- Slut citat ---

Tanken är nog just det, ett stick eller mellanspel följt av en vers till... bastrumman är faktiskt någon form av elektronisk kick, ingen aning om vad, vet hur det blir när man stökar runt o meckar med ljuden ;)

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 11.10.2012, 20:13:17 ---...
...

--- Slut citat ---

Tänkte också på honom... deprimerande!  :( :blink:

tigersoul:

--- Citat från: Jocke skrivet 11.10.2012, 21:01:10 ---
...

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Deprimerande att tänka på honom, eller musiken är deprimerande? *skrattar*

Ja det här blev rätt jäkla mörkt men vadå skönt o skriva av sig ibland ;) Inatt drömde jag att jag fick följa med (på ett litet moln?) i en story som utspelade sig så jag kunde skriva en låt om det som hände. Kom ihåg en del när jag vaknade o klottrade ned, var inte så tokigt faktiskt ;)

Jocke:

--- Citat från: tigersoul skrivet 11.10.2012, 21:03:13 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 11.10.2012, 21:01:10 ---
...

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Deprimerande att tänka på honom, eller musiken är deprimerande? *skrattar*

Ja det här blev rätt jäkla mörkt men vadå skönt o skriva av sig ibland ;) Inatt drömde jag att jag fick följa med (på ett litet moln?) i en story som utspelade sig så jag kunde skriva en låt om det som hände. Kom ihåg en del när jag vaknade o klottrade ned, var inte så tokigt faktiskt ;)

--- Slut citat ---

bjurte:
He-he !!  Du fortsätter att gå igenom dina eko/reverb dränkta ljudlanskap och jag gillart..
Sången kanske blir lite luddig,men visst låter det bra,och den där 'bluff-guran' skulle även lura en inbiten guranist som mig,men nu läste jag ju först. ;)
Bara man håller sig till låånga glesa toner brukar dom funka,dom därninga!
Här utforskar du det svenska vemodet och det tilltalar mig mycket,får lite Ted Ström/Contact vibbar här...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion