Forum > Demolåtar
Lite feedback om ljudbild och EQ [UPPDATERAD MED SÅNG]
bjurte:
--- Citat från: bloeas skrivet 09.10.2012, 10:52:40 ---orolig över att det är något fel på min hörsel...
//Andreas
--- Slut citat ---
Och jag har defenitivt fel på min.. :( ;)
Lite mellanregister över huvudtaget tycker jag nog,personligen skulle jag nog försökt att 'Raka till hängmattan' en del.
Nämen detta låter spännande och bra,lite torrt ja..
bloeas:
--- Citat från: bjurte skrivet 09.10.2012, 13:49:54 ---
--- Citat från: bloeas skrivet 09.10.2012, 10:52:40 ---orolig över att det är något fel på min hörsel...
//Andreas
--- Slut citat ---
Och jag har defenitivt fel på min.. :( ;)
Lite mellanregister över huvudtaget tycker jag nog,personligen skulle jag nog försökt att 'Raka till hängmattan' en del.
Nämen detta låter spännande och bra,lite torrt ja..
--- Slut citat ---
Problemet är att jag vet inte hur jag får till mer mellan utan att de låter brötigt. Jag har ett gäng gitarrer som ligger i bakgrunden som jag kanske skulle kunna höja upp. men för övrigt är kurvan på de flesta spåren raka vid mellanregistret.
får pilla lite med detta!
Tack för feedback!
/Andreas
Markus Broberg:
Jag lägger mix (de saknade) mixtipsen åt sidan och hyllar låten istället. Sjukt fett!
bloeas:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 09.10.2012, 17:31:35 ---Jag lägger mix (de saknade) mixtipsen åt sidan och hyllar låten istället. Sjukt fett!
--- Slut citat ---
Kul att läsa, tack så mycket! =)
Det är väl ett problem att man sitter och jagar power i mixen och glömmer bort allt det andra.
Men en fråga, funkar mellanregistret i mixen bättre i slutet där det ligger lite körer och annat?
ha det gott!
//Andreas
Markus Broberg:
--- Citat från: bloeas skrivet 09.10.2012, 19:56:50 ---
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 09.10.2012, 17:31:35 ---Jag lägger mix (de saknade) mixtipsen åt sidan och hyllar låten istället. Sjukt fett!
--- Slut citat ---
Kul att läsa, tack så mycket! =)
Det är väl ett problem att man sitter och jagar power i mixen och glömmer bort allt det andra.
Men en fråga, funkar mellanregistret i mixen bättre i slutet där det ligger lite körer och annat?
ha det gott!
//Andreas
--- Slut citat ---
Låter kanon, men i mina öron kunde det kanske vara en lite bredare pan?
EDIT: -Nej, glöm det. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida