Forum > Demolåtar
Asti - We carry on (version 3 nu med stick)
Asti:
Satt och plinkade på gitarren och hittade några harmonier jag gillade, så jag gjorde ett
enkelt arr runt detta med akustiska gitarrer och lite sång. Enformigt? Tråkigt?
Om det anses lyssningsvärt försöker jag kanske utveckla text och sång.
Edit 2012-10-10: Har utökat arret med trummor, ståbas och elpiano. Är det bättre eller sämre så här?
Edit 2012-10-13: Har lagt till ett stick för variationens skull, samt elpiano i början av låten.
Känns den lite mer varierad nu? Är nivåerna lagom? Funkar sticket?
Titel: We carry on
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:08
År: 2012
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 08.10.2012, 21:33:42 ---Satt och plinkade på gitarren och hittade några harmonier jag gillade, så jag gjorde ett
enkelt arr runt detta med akustiska gitarrer och lite sång. Enformigt? Tråkigt?
Om det anses lyssningsvärt försöker jag kanske utveckla text och sång.
Titel: We carry on
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 2:42
År: 2012
--- Slut citat ---
Hej
Låter bra som vanligt - kan utvecklas. Tycker personligen att den behöver något mera annars finns risken att den blir, som du frågar, enformig. På något enstaka kort ställe tycker jag inte att sång och gura riktigt passar ihop. Du får fram ett fint ljud på dina gitarrer - önskar att jag oxå kunde få det på min akke - men det är svårt att micka vettigt tycker jag.
/Gurano
cykeln:
Dom här snapsvisorna är fantastiskt bra att ha med sig på våra höstsammankomster med brottarklubben ....
.. vänta nu jag tror detta hamnade i fel tråd... när jag nu ändå är här ...
Klart lyssningsvärd
Tycker absolut du ska utveckla den
I detta mjuka vilsamma sätt kan det kännas lite enformigt - att det liksom rullar på
men det är nog lätt ordnat genom att variera spel och sång. Fast å andra sidan är det rätt skönt.
Utmärkt ljud och spel som vanligt!
Då fortsätter vi grabbar ... :D
Roffe H:
Mycket lyssningsvärt Asti. Den delen där du sjunger oh, we carry on skulle du kunna utveckla mycket mer. Då tror jag att du kommer tillrätta med enfromigheten som du själv verkar "ana bakom hörnet". Jag vet inte vad, kanske fler instrument här (bas ,trummor, elgitarr) om det nu inte måste vara "acke"...
mvh Roffe :)
Harmonica mike:
Känslosamt och vackert med en rejäl skopa Asti arr.
Inget fel på det här,laidback och njutbart.Urgrymt ackeljud!
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida