Uppdaterad till version 3. Gjort en del småsaker:
- Fixat gitarrknirret äntligen till vad det låter som 100%
- Gett mig på delayen med en ganska rejäl omgång. La ut den som bus istället där jag kör en sidechain o duckar delaysen mot sångspåret samt klippte bort lite bas o la en rejäl deesser på den. Avslutade det hela med lite "rörvärme" för att spröda upp ekona något ytterligare. Varken sidechainat eller "duckat" förut.
- Gett vocals lite mer botten och även lagt på lite "exciter" (rör simulering) på bas o mellanregister. Det låter lite varmare o fullare.
- Gått in o fin-lirat med EQ på sista versen i uppgången där i-vokalerna var lite för skarpa.
- Uppdaterat masteringen en smula, inget radikalt, ingen ökning i loudness el annat dumt.
- Säkert något mer litet skit jag glömt bort nu.
Frågor:
- Är det någon märkbar skillnad på sångnivån mellan verserna? Jag tycker mig känna att vers 2 är lite lägre än 1:an medan 3:an känns rätt, men jag är inte säker o är det en skillnad kan jag inte bestämma mig för vilken nivå som är rätt.
- Blev det bättre med delayen nu efter det ganska rejäla pillandet med dem? Det känns som det låter bättre, men det kan vara mina öron som investerat sig efter 45 minuter av pill med skiten