Forum > Demolåtar

Bassel - Now that shes gone (nu med livebas)

<< < (5/9) > >>

HasseFX:

--- Citat från: Bass skrivet 05.10.2012, 16:23:20 ---Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)
Hur låter detta egentligen.. kan bara lyssna i lurar och iphone  <_<

--- Slut citat ---

Men f-n i h-lvete så bra detta är  :wub:   Arena-pubrock  :P  Sånt tryck, pondus och samtidigt sväng i kompet! Trygga gubbar som vet hur en slipsten ska dras och lirar skiten ur kidsen!!!  ^_^

Gillar mixen väldigt mycket! Sången är lite lågt mixad, men ger också samtidigt vibbar av Neil Young. Ändra inget!!!! :o

Själva låten är OK - ganska mainstream västkust/country-influerad rock - det är framförandet som ger goosebumps!! :rolleyes:

p.s. Snart ringer väl grannarna till störningsjouren, men WTH - 1 - 2 - 3 - 4...

Bass:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.10.2012, 16:36:50 ---[quote aut

hor=Bass link=topic=31631.msg228289#msg228289 date=1349443400]
Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)

--- Slut citat ---

Oj,bra här Bass! Jag får Bryan Adams vibbarr,och det är ett gott betyg i min bok..Mixen låter bra i en 300:- lyssning från Phonehouse via mobilen.

Mike
[/quote]

Härligt! tack :)
--- Citat från: HasseFX skrivet 05.10.2012, 20:46:58 ---
--- Citat från: Bass skrivet 05.10.2012, 16:23:20 ---Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)

--- Slut citat ---

Men f-n i h-lvete så bra detta är  :wub:   Arena-pubrock  :P  Sånt tryck, pondus och samtidigt sväng i kompet! Trygga gubbar som vet hur en slipsten ska dras och lirar skiten ur kidsen!!!  ^_^

Gillar mixen väldigt mycket! Sången är lite lågt mixad, men ger också samtidigt vibbar av Neil Young. Ändra inget!!!! :o

Själva låten är OK - ganska mainstream västkust/country-influerad rock - det är framförandet som ger goosebumps!! :rolleyes:

p.s. Snart ringer väl grannarna till störningsjouren, men WTH - 1 - 2 - 3 - 4...

--- Slut citat ---
En gubbe som lirar här haha =)
Sången fortfarande låg? hmm =/ Fan va kul att du tycker det är bra!  :P

--- Citat från: Eddi skrivet 05.10.2012, 17:24:56 ---Ja det är ju sånt här som gör att man börjar fundera på att ta upp knyppling istället :wub:
Superbra låt superbra arrat superbra sjunget glömde jag nåt superbra nu ja mixen - superbra - flytta genast till färdiga och ge oss mer :D

--- Slut citat ---

Tack! Men vafan, låter det inte lite burkigt eller så?  <_< :lol:

Alatar:
Låten låter inte burkigt på något sätt. Det låter bara väl!
Och bra att sången är högre nu. Sitter fint.

Det enda är att i verserna känns det lite, att du inte är så van vid att sjunga. Det är alltså endast i versen. I refrängen märks det inte.

Bass:

--- Citat från: Alatar skrivet 06.10.2012, 00:27:57 ---Låten låter inte burkigt på något sätt. Det låter bara väl!
Och bra att sången är högre nu. Sitter fint.

Det enda är att i verserna känns det lite, att du inte är så van vid att sjunga. Det är alltså endast i versen. I refrängen märks det inte.

--- Slut citat ---

Det va som fan :blink: :D Upplevs sången osäker på verserna menar du?

Asti:
Kanonbra sång du fått till! Kanske lite lågt mixad, speciellt i verserna.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion