Forum > Färdiga produktioner
Clemens feat Markus - Min verklighet
tigersoul:
Hmm... jag hör en bra röst, men jag instämmer definitivt i att det är för mycket max hela tiden. Det känns som hela låten är en enda lång maxad refräng i någon powerballad utan dynamik o det finns en del "qwerks" också i röstspåret som känns lite opolerade. Te.x runt 120 känns det med de långa utdragna tonerna på max nästan som ett skrik.
Men det finns definitivt en bra röst där o låten är inte dålig på något sätt, men mer dynamik är vad jag skulle eftersöka!
HasseFX:
Bra låt och riktigt snyggt arrat, men jag det blir kanske lite för mycket HH-sorg i sången (;)) - mer dynamik och mer kontroll skulle lyfta låten i mina öron :)
Markus Broberg:
Om jag gett den mer tid så skulle sången inte låtit så ansträngd. Blir lite hetsigt. I mixen jag gjorde i samband med sångpålägget ligger mina körer med bättre. Mer inbakat. Lite delay och lite lägre lead:)
Ska nog anta utmaningen i mixchallange :P
Clemens:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 30.09.2012, 23:19:41 ---Om jag gett den mer tid så skulle sången inte låtit så ansträngd. Blir lite hetsigt. I mixen jag gjorde i samband med sångpålägget ligger mina körer med bättre. Mer inbakat. Lite delay och lite lägre lead:)
--- Slut citat ---
Upp till bevis! :D
Eddi:
--- Citat från: Clemens skrivet 01.10.2012, 18:54:16 ---
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 30.09.2012, 23:19:41 ---Om jag gett den mer tid så skulle sången inte låtit så ansträngd. Blir lite hetsigt. I mixen jag gjorde i samband med sångpålägget ligger mina körer med bättre. Mer inbakat. Lite delay och lite lägre lead:)
--- Slut citat ---
Upp till bevis! :D
--- Slut citat ---
Tur att det bara är ett instrumentalspår det är liksom tråttilåtti sångspår! :lol:
Men det kan nog bli nåt...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida