Forum > Demolåtar
Såsig ballad - Inspirera mig till fortsättning
DjViss:
Hej!
Idag satt jag ner å pillade lite inspirationslöst och fick fram följande lilla stycke. Blev ändå halvnöjd med det lilla som blev hittils trots allt.
http://www.speedyshare.com/585385568.html
Det skall bli en ballad iaf, utan massa technobeats å sånt så bortse från det lilla syntbasljudet i slutet av slingan.
Men lite små plipp och plupp hade jag tänkt få vara kvar, för att komplettera det ensamma pianot.
Så där..nu får ni iaf en liten slinga att lyssna på innan ni går och lägger er.
Ge mig lite kommentarer, ideer och förslag på hur att fortsätta på låten så blir jag glad. ;)
mahan:
Jäkeln, stannade upp mitt i åskvädret!
Fort in med mera material så vi kommer till solen. Eller som brandmannen...mera slang! :D
Tillräkligt inspiraspark?
Grön ljus, KÖÖÖR! :lol: :D
h. JOhan
DjViss:
Vet inte om jag ska lägga in trummor å lite hihats eller om jag ska låta den vara en avslappningslåt.
Lutar nog åt det sistnämnda för de är enklast... :rolleyes:
Återkommer imorgon igen men så länge iaf nån vill höra mer av den så ska jag försöka bygga vidare på den. :)
mahan:
--- Citat från: DjViss skrivet 05.07.2007, 01:20:02 ---Vet inte om jag ska lägga in trummor å lite hihats eller om jag ska låta den vara en avslappningslåt.
Lutar nog åt det sistnämnda för de är enklast... :rolleyes:
Återkommer imorgon igen men så länge iaf nån vill höra mer av den så ska jag försöka bygga vidare på den. :)
--- Slut citat ---
Jaaah, låtåmåss slappna av framåt natten ;)
DåligtGehör:
Det hörs ju att det lätt skulle kunna gå och lägga på trummor och bas och vara uppe i varv osv. Men då är du kanske där du brukar vara? Om så varför inte som du säger låta bli det. Jag tycker hittills det låter bra med det rytmiska spelet som ligger och pendlar mellan att vara lite fritt flytande och närapå kräva ett driv. Kanske kan det vara ett sätt att bygga låten. Lite som om den vore på gång med hela köret men att den ändå stannar kvar i lugnet. Spänning mellan poler.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida