Forum > Demolåtar

Yllet - I'm a butterfly

<< < (2/5) > >>

ynot:
lite irlänska vibbar på fjärisängen,
kanske skall ta i lite mer med lite trums o prylar i slutet.
...
inte helt hemma för mig än ..

tony

Yllet:

--- Citat från: ynot skrivet 05.07.2007, 03:02:21 ---lite irlänska vibbar på fjärisängen,
kanske skall ta i lite mer med lite trums o prylar i slutet.
...
inte helt hemma för mig än ..

tony

--- Slut citat ---

Nje det håller jag inte riktigt med om. Poängen med låten är att hålla den akustisk med ett bra driv och det tycker jag den får med cajon (rytmlådan), tamburinen och glasfalskorna, samt den drivande basen och stämmorna som fyller ut. Jag känner mig nöjd.

Tack för kommentaren.

mahan:
Åter en godbit!

Du verkar inte behöva några mer ingående kommentarer, säger att du e nöjd. ;)

Najs work!

h.  JOhan

Emulator:
Inget fel på denna, men två saker med sången: Lite överaccentuerade "Aaaa" på denna. vet att det är medvetet. Personligen gillar jag nog när yllet är lite mindre aa-mässig. Men det är en smaksak.

Sedan fanns någon kördubb som halkade på nåt ställe.

Till sist skulle jag önska en liten extragrej mot slutet. Kanske mer tamburin, knacka på gitarren, eller varför inte små roliga slingor på melodika?

Denna låt känns mer som back to the roots för dig, inte så rockig. Men ändå hör man en mer mogen yllet som verkligen våra göra det som känns rätt, att köra naket. Och visst funkar det utan kuddar i former av sångeffekter. Mycket bra genomfört!

Yllet:

--- Citat från: Emulator skrivet 05.07.2007, 21:02:38 ---Inget fel på denna, men två saker med sången: Lite överaccentuerade "Aaaa" på denna. vet att det är medvetet. Personligen gillar jag nog när yllet är lite mindre aa-mässig. Men det är en smaksak.

Sedan fanns någon kördubb som halkade på nåt ställe.

Till sist skulle jag önska en liten extragrej mot slutet. Kanske mer tamburin, knacka på gitarren, eller varför inte små roliga slingor på melodika?

Denna låt känns mer som back to the roots för dig, inte så rockig. Men ändå hör man en mer mogen yllet som verkligen våra göra det som känns rätt, att köra naket. Och visst funkar det utan kuddar i former av sångeffekter. Mycket bra genomfört!

--- Slut citat ---

Detta är inte samma sångversion som den slasken du hörde för ett tag sen... Tycker själv inte det är så mycket Ahhh här, dock passar  det låtens karaktär enligt mig. Vill att sången ska vara sådär lite flyktig och fladdrig som en fjäril.... Vad menar du med att en kördubb halkar? :)

Bra tanke om att fylla ut ytterligare på slutet, har funderat på lite melodika och annat.

Tack för lyssningen

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion