Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Asti - Into her eyes

<< < (12/13) > >>

Angrod:
Kanonskön låt! Oerhört bra sång Eddi, passar utmärkt till den här sången. Bra och spännande låtidé!
Jobba vidare med arret lite till! Bakgrunden är lite "grumlig" i mina öron, i alla fall i början och i mitten. Där "distar det lite för mycket för min smak och det blir mer ett väsande och låter mer som en störning. Kanske är det "regnet" som de andra beskriver?  :D
Håller med Wernborg att basen borde få lite mer utrymme i musikskalan än endast som en "bastrumma". Däremot tycker jag att själva basljudet är OK som det är.

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 02.01.2013, 00:55:58 ---Bra psykadelia med finurliga harmisar och melodier. En sitar kanske kunde fått glimma till också men jag kan inte säga att jag saknar den direkt. Mer som en flirt med 60-talet än 67-talsnostalgi i miina öron och det är trevligt om det stannar därvid men gärna en video.  :)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar Eq - inte visste jag att det fanns en benämning för 67-talsnostalgi - du menar 70 va? Tack för tyck  :D

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.01.2013, 01:31:51 ---Herre jäklar vilken bra låt. Denna har jag helt missat.
Det händer saker hela tiden. Sången från er båda är helt magiskt bra.

Denna får 7/10 i betyg från mig. För att få 10 krävs följande:

Elbas måste till. Läskig syntdito nu som inte lyfter.
Gitarrerna är för grötiga. Både spelmässigt och ljudmässigt.
Trummorna gör en hel del kulsprutefills och annat så låter illa.

Men satan i gatan vilken bra låt.

--- Slut citat ---
Astis sång blev riktigt bra min vet jag inte riktigt men kul att du gör tummen upp. Låten är tillkommen efter en analys av en MJ-låt där det var synthbas därav resultatet. Gitarrerna hm.. tja jag sladdar lite på en soloslinga men  i övrigt inget jag kan göra bättre är jag rädd för och trummorna - ja det hade ju förmodligen bättre meden livetrummis. Men jag är i alla fall glad för en 7:a i din bok Asti får en 10:a hoppas jag. Tack för tyck W :D

--- Citat från: Angrod skrivet 02.01.2013, 21:09:13 ---Kanonskön låt! Oerhört bra sång Eddi, passar utmärkt till den här sången. Bra och spännande låtidé!
Jobba vidare med arret lite till! Bakgrunden är lite "grumlig" i mina öron, i alla fall i början och i mitten. Där "distar det lite för mycket för min smak och det blir mer ett väsande och låter mer som en störning. Kanske är det "regnet" som de andra beskriver?  :D
Håller med Wernborg att basen borde få lite mer utrymme i musikskalan än endast som en "bastrumma". Däremot tycker jag att själva basljudet är OK som det är.

--- Slut citat ---
Ja den är lite speciell denna med djungelljud och grejer kul att du gillar basljudet i alla fall.
Tack för tyck Grodan ähum.. Angrod menar jag :D

Asti:
Citat från Eddi: "....Astis sång blev riktigt bra min vet jag inte riktigt..."
Jag tycker tvärtom - det är din uttrycksfulla sång i "refrängen" som är höjdpunkten vad gäller sången!
När du håller ut på sluttonen är riktigt effektfullt!
/Asti

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 03.01.2013, 10:22:15 ---Citat från Eddi: "....Astis sång blev riktigt bra min vet jag inte riktigt..."
Jag tycker tvärtom - det är din uttrycksfulla sång i "refrängen" som är höjdpunkten vad gäller sången!
/Asti

--- Slut citat ---
Jag hade inget val texten tog slut men musiken fortsatte :D (klubben för inbördes beundran bildas härmed - ja det är kul)

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 03.01.2013, 10:22:15 ---Citat från Eddi: "....Astis sång blev riktigt bra min vet jag inte riktigt..."
/Asti

--- Slut citat ---

Jag tycker kombinationen med era röster och omväxlingen i stereobredd på sången, gör det intressant.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion