Forum > Färdiga produktioner
Eddi & Asti - Into her eyes
MaxB:
Aha, med "mera liv i basen" menade jag inte volym utan mera levande spel, sånt som du nog lättare får till med en basgitarr.
Harmonica mike:
Lite sökande av toner,men hitta runt bland dessa krumsprång skulle göra den mest hugade sångaren gråhårig över en natt :)
Bra på reffarna där du tar i,men lite mycket effekter på sången.
Låten låter låtande eller vad jag nu skall säga - dvs. inte min genre alltså
Mike
bjurte:
Gillar Intro gitarren,spännande och annorlunda spelad,intonationen är väl inte alltid på topp där,lite surheter som skulle kunna fixas (nya strängar??)
När versen går på så känns det väldigt sökande och jag tappar röda tråden..
Refrängen har lite mer röd tråd,och bjurte kommer in i matchen igen.. :D
Jag vet inte varför,men detta stycke får mig att tänka på Ultravox??? :huh:
Jocke:
Oj - händer mycket här... är det verkligen samma låt? Låter som brit-prog under tidigt 70-tal - ja, innan allt ordnade upp sig! ;-)
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.10.2012, 11:42:47 ---Lite sökande av toner,men hitta runt bland dessa krumsprång skulle göra den mest hugade sångaren gråhårig över en natt :)
Bra på reffarna där du tar i,men lite mycket effekter på sången.
Låten låter låtande eller vad jag nu skall säga - dvs. inte min genre alltså
Mike
--- Slut citat ---
Tack för lyss och tyck ändå även om det inte var din Bag - får se om Asti blivit gråhårig nu :D Ny verre uppe.
--- Citat från: bjurte skrivet 08.10.2012, 11:55:35 ---Gillar Intro gitarren,spännande och annorlunda spelad,intonationen är väl inte alltid på topp där,lite surheter som skulle kunna fixas (nya strängar??)
När versen går på så känns det väldigt sökande och jag tappar röda tråden..
Refrängen har lite mer röd tråd,och bjurte kommer in i matchen igen.. :D
Jag vet inte varför,men detta stycke får mig att tänka på Ultravox??? :huh:
--- Slut citat ---
Ostämda strängar tja kanske men de är nya helt rätt. Borde vara rätt. Ultravox hm... jag är dålig på dom. Tack för tyck o Lyss Bjurte :D
--- Citat från: Jocke skrivet 08.10.2012, 19:13:49 ---Oj - händer mycket här... är det verkligen samma låt? Låter som brit-prog under tidigt 70-tal - ja, innan allt ordnade upp sig! ;-)
--- Slut citat ---
Du också Brit-pop jaja det kanske är så :)
Tack för Lyss o Tyck Jocke :D
Som sagt ny verre uppe med Asti på leaden.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida