Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Asti - Into her eyes

<< < (6/13) > >>

pxm:
Hur så ?????
 :unsure:

mvh

MaxB:
Saknar kommentarer, kanske därför han skrev för magstarkt, för att få reaktion?

Låten i sig har absolut Eddi-potential, Eddi. Dock, jag gillar inte den här typen av bas, vill ha mer levande liv i basen. Jag saknar en hel del frekvenser i mixen. I början finns en bas och en vass gitarr. Saknar en hel del annat men vet inte vad. Skönt att höra dig sjunga! Och skönt att höra dig sjunga så här!

Asti:
Tycker inte du ska ha så mycket effekter på sången! Kanske skulle räcka med lite Lennonskt delay/reverb?
/Asti

cykeln:
OK nu har du ett övergripande tema - bra!
Det är lite av tidiga Pink floyd - gott det
Tycker du ska fila lite på sångmelodin i verserna - eller är det bara några sura toner?
Ref.melodin är riktigt god!
Kanske en vass gitarrmatta skulle kunna fylla på här?
Lite för mycket effekter på sången
Bra utveckling!

Eddi:

--- Citat från: pxm skrivet 07.10.2012, 04:16:51 ---Hur så ?????
 :unsure:

mvh

--- Slut citat ---
Jo det var som MaxB skrev - inga kommentarer - folk vet inte vad de ska tro om sången - jag ska hjälpa till litet - jag ogillar den själv :wacko:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.10.2012, 11:07:29 ---Saknar kommentarer, kanske därför han skrev för magstarkt, för att få reaktion?

Låten i sig har absolut Eddi-potential, Eddi. Dock, jag gillar inte den här typen av bas, vill ha mer levande liv i basen. Jag saknar en hel del frekvenser i mixen. I början finns en bas och en vass gitarr. Saknar en hel del annat men vet inte vad. Skönt att höra dig sjunga! Och skönt att höra dig sjunga så här!

--- Slut citat ---
Men basen finns ju med hela vägen - det är visserligen en syntbas men nog går den väl fram? Tacksam för din pep om voicen :)

--- Citat från: Asti skrivet 07.10.2012, 12:02:36 ---Tycker inte du ska ha så mycket effekter på sången! Kanske skulle räcka med lite Lennonskt delay/reverb?
/Asti

--- Slut citat ---
Du har nog rätt där - får se om det blir en helt annan lösning kanske - hoppas på det :D

--- Citat från: cykeln skrivet 07.10.2012, 12:29:38 ---OK nu har du ett övergripande tema - bra!
Det är lite av tidiga Pink floyd - gott det
Tycker du ska fila lite på sångmelodin i verserna - eller är det bara några sura toner?
Ref.melodin är riktigt god!
Kanske en vass gitarrmatta skulle kunna fylla på här?
Lite för mycket effekter på sången
Bra utveckling!

--- Slut citat ---
Låten kan vidareutvecklas när sångtröskeln överkommits men vassa gitarrer är inte dumt.

Tack alla för lyss o tyck :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion