Forum > Färdiga produktioner
Eddi & Asti - Into her eyes
pxm:
Håller med bjurte- Det är verkligt spännande harmonier i denna
och ett skönt sound du har här, Eddi...
Och jag gillar verkligen ditt gitarrlir....
Jag liksom fastnar för det varje gång.....
mvh
Eddi:
Det knåpas för att få det till en sjungbotten nu med lite tyngre gitarr ljud och en del andra ändringar - kanske lite über the famous edge här? Alltså nu en tredje variant uppe
--- Citat från: Jocke skrivet 03.10.2012, 12:20:27 ---Tycker det klarnar upp lite (av vad jag minns från förra verren). Nya basgången kändes lite udda till en början men när man lyssnar på det stycket separat är det lite kul! :) Vet inte om det är en annan låt eller om det är övergången som stör mig...
Här finns en liknande övergång - kanske kan finnas något att snappa upp? Var uppmärksam vid 3:30
--- Slut citat ---
Kollade in det och visst är det en slags tempoväxling där fast på samma harmonier sån lyx håller jag mig inte med. :D
--- Citat från: Alatar skrivet 03.10.2012, 15:02:45 ---Det här var intressant. Låter lite som datorspelsmusik? Fint.
Tycker dock att lead-gitarren som spelar i början borde komma upp lite mer.
--- Slut citat ---
Har förstökt styra upp guran och lagt ytterligare delay Tack för tyck Alatar :D
--- Citat från: bjurte skrivet 04.10.2012, 13:50:03 ---Nämen! denna hade jag missat..
Härligt annorlunda harmonier,riktigt spännande!
Ibland kan det kanske som du slängt in ett akord för möcket,men i det stora hela så låter det spännande..
Det blir väl sång så småningom ???
Kanske att mixin är lite dov,skulle villja ha lite mer 'tingel-tangel' i diskanten...
--- Slut citat ---
Spännande att du tycker spännande hoppas jag inte har sabbat spänningen med senaste ändringarna. Tack fr tyck min Trosavän :D
--- Citat från: pxm skrivet 04.10.2012, 22:14:24 ---Håller med bjurte- Det är verkligt spännande harmonier i denna
och ett skönt sound du har här, Eddi...
Och jag gillar verkligen ditt gitarrlir....
Jag liksom fastnar för det varje gång..... :D
mvh
--- Slut citat ---
Det är säkert nåt trauma från barnsben PXM kul stt du gillar :D
Som sagt ny verre högst upp - let it comming :o
Harmonica mike:
Långt från min "cup of thea" det här Eddi.
Bra lirat men lite för svävande och hopp mellan keys för att jag skall höra den "röda tråden".
Sång blir förmodligen nyckeln så,hjälp mig ur förvirringen och yla lite :)
Mike
Dividend:
Tycker det funkar bra instrumentalt! Har inte kollat så noga vad som sägs i tråden, men tycker du ska hålla det så.
Men ändra titeln till "Into her eyes", utan särskrivningen :)
Roffe H:
Har inte heller kollat så noga vad som sägs hittills i tråden, men du har knåpat en del sen sist . Mellan 60 och 90 ungefär kommer ett lugnare parti (ger dynamik åt hela låten), kan inte det får återkomma på slutet med föjten så den hörs, tycker den var fin, som det är nu dränker resten av musiken den. Distgitarren stör mest. Den passar ibland men inte här.
Annars lika spännande som tidigare att lyssna på. Behåll den som instrumental.
Gno på .... mvh Roffe H :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida