Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Asti - Into her eyes

<< < (3/13) > >>

cykeln:
Javisst!
Här har du nåt som kan bli nåt mer.
Ett tag tänkte jag att du kunde be Roffe slänga på en Andy McCay-sax
och göra en Roxy
Kan behövas ett tema som växer fram och håller ihop härligheten.
Go!

Eddi:

--- Citat från: tigersoul skrivet 26.09.2012, 22:20:35 ---Nä ingen totalsågning så bara o gå tillbaka till arbetsbordet i börja fila till den här raringen ;) Tyckte väl jag hörde regn *skratt*

--- Slut citat ---
Jepp låten ligger som en blöt filt på samvetet. :D

--- Citat från: Jocke skrivet 27.09.2012, 11:04:42 ---Satsa på grodorna - det finns säkert fler ljud att ladda ner!  :P

Känner igen mig själv - ibland (allt oftare för mig...  :P ) är jag lite ostrukturerad - vet inte vad det ska bli, har inget tydligt mål men det är rätt skönt att låta det bli som det kan... Ibland hittar man några små guldkorn att bli lite allvarlig med! :) I ditt stycke gillar jag det suggestiva och tror det skulle bli spännande att låta det gifta sig med den enkla flöjtmelodin på slutet. Som sagts tidigare så behövs det någon variation - en stegring och/eller ett annat tema att bryta av med.

--- Slut citat ---
Mmmm grodorna tror jag på flöjten med men är rädd för att den försvinner lite i djungeln. Tack för tyck Jocke :D

--- Citat från: Roffe H skrivet 27.09.2012, 14:16:49 ---Jag tycker att det låter spännande (verkligen) själva harmoniseringen andas uförutsägbarhet (kan man säga så?).
Fortsätt med denna förvirring. Kaos leder alltid åt rätt håll, kan inte bli värre, bara bättre (skoj) Det är inte värre, det är bra.
Jocke nämnde flöjten mot slutet som skulle gifta sig med resten. Ingen dum ide. Lite mer pillande här, ska bli spännande att följa...

mvh Roffe H  :)

--- Slut citat ---
Jag tror man kan säga oförutsägbarhet och det var ju lite av det jag siktade på. Flöjten ja... hm. Tack för tyck Roffe :D

--- Citat från: Hellfog skrivet 30.09.2012, 21:53:14 ---Det här var ganska nice, bra vibbar.

--- Slut citat ---
Skönt att höra Tack för tyck Hell :D

--- Citat från: cykeln skrivet 02.10.2012, 18:32:12 ---Javisst!
Här har du nåt som kan bli nåt mer.
Ett tag tänkte jag att du kunde be Roffe slänga på en Andy McCay-sax
och göra en Roxy
Kan behövas ett tema som växer fram och håller ihop härligheten.
Go!

--- Slut citat ---
Frågan är bara vad som ska hända men sax tror jag inte på riktigt. Tack för tyck Biken :D

Kul att den engagerar - ny version uppe men ungefär som förut Höjt till A dock - bättre gitarr tror jag - fixat med drumsen och lagt en ny basgång på slutet eller ja mellanspelet blir det väl såsmåningom.

Jocke:
Tycker det klarnar upp lite (av vad jag minns från förra verren). Nya basgången kändes lite udda till en början men när man lyssnar på det stycket separat är det lite kul! :) Vet inte om det är en annan låt eller om det är övergången som stör mig...

Här finns en liknande övergång - kanske kan finnas något att snappa upp? Var uppmärksam vid 3:30

Alatar:
Det här var intressant. Låter lite som datorspelsmusik? Fint.
Tycker dock att lead-gitarren som spelar i början borde komma upp lite mer.

bjurte:
Nämen! denna hade jag missat..
Härligt annorlunda harmonier,riktigt spännande!
Ibland kan det kanske som du slängt in ett akord för möcket,men i det stora hela så låter det spännande..
Det blir väl sång så småningom ???
Kanske att mixin är lite dov,skulle villja ha lite mer 'tingel-tangel' i diskanten... 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion