Forum > Demolåtar

mahan - THE EMU SHIP

<< < (2/5) > >>

mahan:
Oukei!
Det är ju redan många poäng hemåt när man lyckas förvåna, hehe :D Som sagtallt ska testas, och jag ska perkele göra dendär finska saunapolkkan ännu åt dig Emu! :lol: Men jag ska skicka låten whithout the bloody synth! :)

Tackar Fidden för din synthförståelse, man försöker ju låta som en i mängden, och kan jag göra nån glad, förvånad eller förbannad så har ju låten gjort sitt, inverkat på sätt eller annat, :)

Nåväl får väl återgå till rocken...

TAckar bägge för "uppvaktnng" och lyssning

h. Johan

Harmonica mike:
Hej Johan.
Tittar in ibland,kan liksom inte slita mig från datan :D
Kul låt,för mig är det viktigaste att ha roligt när jag komponerar/lirar.Blir glad när jag hör din spelglädje.
Genren är väl lite off för såna som oss,men det svänger.Helt klart så behärskar du din "gear".Schysst lirat å bra mixat!

Nu väntar jag bara på att du kastar in nåt klassiskt,så slänger jag upp en electronica som kontring :lol:

By the way,slänger upp ett samarbete från ifjol så får du höra..

Mvh
Micael

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.07.2007, 13:09:42 ---Hej Johan.
Tittar in ibland,kan liksom inte slita mig från datan :D
Kul låt,för mig är det viktigaste att ha roligt när jag komponerar/lirar.Blir glad när jag hör din spelglädje.
Genren är väl lite off för såna som oss,men det svänger.Helt klart så behärskar du din "gear".Schysst lirat å bra mixat!

Nu väntar jag bara på att du kastar in nåt klassiskt,så slänger jag upp en electronica som kontring :lol:

By the way,slänger upp ett samarbete från ifjol så får du höra..

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Kul att höra av dig Micael!
JObbar på med allsköns alster, hmmm... klassiskt... who knows :D
Tackar för lyssning

hade gött!

h.  JOhan

mahan:
Nu e de så, att uppmuntrad av de mångsidiga kommentarerna, så har jag skruvat ihop en ny version. Nån ville ha synthsolot bort, det är borta. Nån ville ha sång, nu e de sång. Och bästa sättet att tvinga nån att gilla din låt e ju att dedikera den åt honom.  :P
Så bästa vän EMU, nu e denna låt ändrad som du önskade, den är dedikerad åt The Rockman Emulator och dess nya namn är THE EMU SHIP. Och kommer det ens en positiv kommentar så slänger jag upp den på färdiga ...så passa er[/b] :D

http://www.johanm.com/music/The%20Emu%20Ship.mp3
h. Johan

Fidden:
Haha, hoppas emu fick höra denna innan han drog ut till sommarstugan :D

Den här kommer jag höra på mer än en gång, mest för att komma på vad jag egentligen tycker om den. Det blir en aldeles vansinnig krock mellan erasure och nån slags gubbrock med gitarren. Och så en sång som faktiskt funkar riktigt bra (känns nästan lite DM a'la master and servant) och en text som gör att jag får ont i magen av garv :D

Det är en tunn linje mellan succe och fiasko här känner jag, men just nu lutar det absolut åt SUCCE! :D

Edit: Förresten, om Johnny Cash skulle gjort synth, hade det låtit precis såhär!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion