Forum > Demolåtar

mahan - THE EMU SHIP

(1/5) > >>

mahan:
Jahapp, så var det dax för följande genre testning. Egentligen vår vän 1up som inspirerade mig till denna lilla electropoppiska saken. Tycker om att pröva på olika greijer, även med risk att bli hängd vid soluppgången. :D

EDIT 6.7.2007
Nu e de så, att uppmuntrad av de mångsidiga kommentarerna, så har jag skruvat ihop en ny version. Nån ville ha synthsolot bort, det är borta. Nån ville ha sång, nu e de sång. Och bästa sättet att tvinga nån att gilla din låt e ju att dedikera den åt honom. :P
Så bästa vän EMU, nu e denna låt ändrad som du önskade, den är dedikerad åt The Rockman Emulator och dess nya namn är THE EMULATORE. Och kommer det ens en positiv kommentar så slänger jag upp den på färdiga ...så passa er :D

EDIT: låten flyttad till färdiga demosidan, tackar för alla kommentarer hittils!
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=3212.0
Hope you enjoy! :)

h.  JOhan

Emulator:
 :o

Emulator:
såja, kanske ska tycka nåt.

blev MÄKTA förvånad! Tycker att de första sekunderna låter skitbra....som kommer monosynten  B)

låter lite som finsk bastupolka goes synth.  :wacko:

Bakgrunden är mycket bättre än låten, och framförallt än monosynthen som bara....maler på och skär i mig :)

Slit bort synthen och alla sologrejjor HELT, lägg på sång istället. Sedan lyssnar du på erasure en stund och hör hur slingor skall låta!
Detta har möjlighet att bli ritkigt bra i denna genre!

Skulle du på kul kunna posta en versino utan alla solosynthar? vore kul att lyssna till...

Fidden:
Äh, såå illa var väl inte solosynthen Emu? Känns kanske lite mer tv-spel och lite mindre synthpop, men ändå.

Dragspelssynthen, den var cool och lite nytänkande tror jag :D

Men jag håller nog med lite iallafall, tog man bort leadljuden och lade lite sång istället skulle det nog funka bättre.
Fast jag blev glad av den som den var.

Emulator:
ehrm..kanske skall förklara min förvåning lite. När jag drar igån en mahanlåt tror jag att jag skall få höra nåt rockigt..inte sån här superpop :)

och.tja...jo....jag vill inte ha solosynten, men det är jag det :)

bakgrunden igen..fan så bra :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion