Forum > Demolåtar

Yllet - Why do you always have to call me on sundays?

<< < (2/4) > >>

Yllet:

--- Citat från: Fidden skrivet 04.07.2007, 20:03:57 ---Låter skitbra, ljudet är jättefint speciellt i versen. Det är den jag gillar bäst i låten, versen alltså. Refrängen blir alldeles för mycket beatles i min smak.

Ackegitarrspelet är precis så bra som det kan vara. Som iron and wines cover på such great heights, fast vettigt inspelad. Har du en version med bara gitarr och sång rakt igenom vill jag ha den :)

--- Slut citat ---

Beatles är ju mina husgudar (även om jag inte kan höra att jag låter som dem, skulle såfall vara stämsången? :)) En akustisk version blir det nog inte tal om, såvida du inte tjatar på min på msn och jag bouncar ner en version med bara sång o gitarr, hehe. Roligt att du gillar låten och soundet.

tack

Yllet:
Skulle gärna vilja ha lite fler kommentarer på denna låten. :)

Tokai:
tveksam till den tydliga uppdelningen. Märks mest efter 1 refr till 2 vers, osv
Skulle vilja önska en mer organisk påbyggnad av instrument, så att det inte känns så abrupt mellan partierna. Alltså det funkar 1 vers + refr. men sen blir det upprepande.
Nåja, det är vad jag tycker. Är annars helt inne på din typ av musik -pop mao fullt godkänt.
Angående refr, tycker inte det inte låt det minsta Beatles, mer Kinks isåfall.
Som sagt snyggt gitarrljud. Bra låt bra låt.
Ändå frågan: Varför denna låt i ofärdiga demos?

Fredrik Karlsson:
Tycker om detta!

Kanske lite stråkar på vers och byt dansbandsorglen på refrängen mot stråkar!

Refrängacken skall nog oxå bytas ut mot en elgura (kanske lite jazzig?)!

stajo:

--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 15.07.2007, 19:37:59 ---Tycker om detta!

Kanske lite stråkar på vers och byt dansbandsorglen på refrängen mot stråkar!

Refrängacken skall nog oxå bytas ut mot en elgura (kanske lite jazzig?)!

--- Slut citat ---

Skulle hellre ha lite brass på refrängen liksom, ba-ba baam i slutet och mellan fraserna, om någon förstod :).

Skön låt där jag gillar verserna bäst

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion