Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Alla Känner Apan (högmod, dryghet)
Eddi:
Haha tänkte du på Per Morberg. Skönt mys.
Tokai:
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.09.2012, 16:15:39 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 18.09.2012, 15:43:42 ---Jättefint. Kul att höra dig sjunga. Låter bra. Men jag tycker du ska höja sången några snäpp. Får lite igenkännande av Svante Thuresson, och på den kvinnliga sidan Sylvia Vrethammar, kanske också Lil Lindfors när det begavs sig.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar Tokai, :) tror kanske du här rätt när det gäller sången, men menar du leadsången, eller hela klabbet med stämmor...?
mvh Roffe H
--- Slut citat ---
Mest huvudsången men förmodligen stämmorna också eftersom de hänger ihop.
equality:
Svante Thuresson nämnd och tänkte också på honom (ja inte som apa alltså). Bra text och sång. Tajt lir och snyggt arr. Lite väl kallt reverb, tydligast i det snygga saxsolot på slutet. Testa ett annat lite diskretare eko. Annars topp.
Roffe H:
Tycker du jag ska testa på både sång och sax? Tack för responsen, alltid trevligt och lärorikt med goda råd.
mvh Roffe H :)
equality:
--- Citat från: Roffe H skrivet 19.09.2012, 00:45:44 ---Tycker du jag ska testa på både sång och sax? Tack för responsen, alltid trevligt och lärorikt med goda råd.
mvh Roffe H :)
--- Slut citat ---
Reverben till alla spår. Antar att du har samma typ av reverb till alla spår, via en bus till mastern? Hur mycket "vått" och "torrt" som skall till mastern kan man då ställa in vid de individuella spåren. Akkegitarr ganska mycket reverb, sång lite mindre, trummor än mindre och bas minst. Ungefär så brukar jag ställa reglagen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida