Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Alla Känner Apan (högmod, dryghet)

<< < (4/5) > >>

Roffe H:

--- Citat från: bjurte skrivet 20.09.2012, 13:15:33 ---Tycker den är för låg överlag..Eller kansk är det att den blir för otydlig
Prova att 'vässa' den lite och leta efter ett tydligare reverb

--- Slut citat ---

Tack för tipset. Här kommer en ny version där jag har vässat sången något. Har också dragit ner lite reverb på leadsången.

mvh Roffe H  :)

Håkan Nilsson:
Bra låt. Du har helt klart hittat ett eget sound även om du använder "Band in box".
Med ditt material kan du uppträda var som helst som one-man-band...

cykeln:
Lyssnade och läste sen vad andra skrivit och det är faktiskt rätt mycket samma som jag tänkte .
Riktigt bra "standardlåt" - Tänkte på Lill Ls röst - skulle vara riktigt fränt.Tror också min basspelande kompis G:son stämma skulle göra sig bra. Men jag tycker också du sjunger den bra själv.
och bra sax förstås!

Roffe H:
Håkan: Det var ett fint betyg det där med "one man band" särskilt när det kommer från ett proffs ..

cykeln: Det är ju roligare att sjunga själv, så länge det låter något så när. Ibland skulle jag nog kunna tänka mig annan "hjälp" som tex, trummor eller bas som ibland kan bli, inte dåligt men, lite enahanda med BIB.

mvh Roffe H  :)

Roffe H:
Bara en liten undring. Just denna låt och ev. någon till av mina låtar går inte att spela upp i min iPhone. Har kollat en del andra låtar jag har lagt upp och de fungerar. Gör jag nåt tokigt som jag inte vet om, tycker inte att det är skillnad på filstorleken, om jag jämför med andra låtar,och det är ju mp3 format? Det blir en svart uppochnedvänd , överstruken pil när jag försöker. Någon som vet?

mvh Roffe H  :wacko: :wacko: :wacko:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion