Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Du o Jag Ska - en typisk "Woggie/ska"
Eddi:
Min nästa kommer att heta Du o Jag Ska Vi......
Dividend:
Ännu ett epos i max's tolkning av reggeagenren. REfrängen lät mer vanlig tidlös pop, men det funkar. Kanske addera nåt där, lite rytmiska stön? :D
Jag gillar när du nästan halvrappar.
Verkligen en bra låt. Gillar ju inte så ofta (subjektivt) dina alster (vet ej varför, låter oftast som 60-talsmusik (?) som jag hört förr men då varit bättre). Men här tycker jag du har nåt genuint på spåren. Jag har ju flera projekt i olika genrer: visa, electronica (vilande dock) och mina pianokvartettstycken som är längre och baserade i folkmusik med influenser från barocka och senare tankar om musikskapande)
Gör en reggeaskiva och en skiva med det vanliga :D (KAnske du redan gjort?)
morgonte:
Det här låter fint i mina öron. Jag gillar slutet! Ja, hela låten för den delen! :wub:
--- Citera ---Slapbackeko låter också som en bra idé - hur frammanar man dé?
--- Slut citat ---
Jag +1:ar på slapback-eko på sången. Ta det delay du normalt använder och kolla om det inte finns något bra preset för slapback/vocal eller något liknande. Annars är det bara att sätta ett eko på 10-15 ms eller så, ingen feedback. Kan vara längre också, jag minns inte exakt, men inte längre än en 32-del efter. Det hörs när det är lagom.
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 25.09.2012, 22:19:15 ---Ännu ett epos i max's tolkning av reggeagenren. REfrängen lät mer vanlig tidlös pop, men det funkar. Kanske addera nåt där, lite rytmiska stön? :D
Jag gillar när du nästan halvrappar.
Verkligen en bra låt. Gillar ju inte så ofta (subjektivt) dina alster (vet ej varför, låter oftast som 60-talsmusik (?) som jag hört förr men då varit bättre). Men här tycker jag du har nåt genuint på spåren. Jag har ju flera projekt i olika genrer: visa, electronica (vilande dock) och mina pianokvartettstycken som är längre och baserade i folkmusik med influenser från barocka och senare tankar om musikskapande)
Gör en reggeaskiva och en skiva med det vanliga :D (KAnske du redan gjort?)
--- Slut citat ---
Tack Div! Jag försöker med reggae men har inte material som håller för en fristående reggaeplatta men idén gillar jag. Kanske blir en med tiden! Halvrapp är nytt för mig men det började med en av Girlys låtar, för en tid sen, där jag hörde rap, trots att hon egentligen gjort en lugn låt som inte alls har med rap att göra. Man får se om den blir en hit med henne och nån annan rappare med tiden?
--- Citat från: morgonte skrivet 28.09.2012, 10:02:10 ---Det här låter fint i mina öron. Jag gillar slutet! Ja, hela låten för den delen! :wub:
--- Citera ---Slapbackeko låter också som en bra idé - hur frammanar man dé?
--- Slut citat ---
Jag +1:ar på slapback-eko på sången. Ta det delay du normalt använder och kolla om det inte finns något bra preset för slapback/vocal eller något liknande. Annars är det bara att sätta ett eko på 10-15 ms eller så, ingen feedback. Kan vara längre också, jag minns inte exakt, men inte längre än en 32-del efter. Det hörs när det är lagom.
--- Slut citat ---
Tack. Ska försöka hitta slapback-eko på leadsången, då jag kommer till de detaljerna i låten, bra idé! Det är många saker som ska på plats. Nu har jag flyttat över hårddisk, ramminne och ljudkort från senaste musikdatorn som blådumpat och krånglat senaste månaden, till en annan likadan men som det verkar stabilare hårdvara. Har testat med en ny mix där jag för första gången hängt på Kjaerhus limiter sist på mastern så jag kunnat trycka på lite mer med SonEQ på mastern. Distar det eller håller allt sig inom ramarna? Det har blivit högre volym och som jag upplever bättre tryck på bas och diskant. Men är det för mycket diskant t.ex.?
2012-09-28
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Du_o_Ja_Ska_20120928.mp3[/mp3]
Alatar:
Riktigt schyst. Det svänger.
Om jag får önska mig:
- lite "rökigare" röst
- I versen ligger du ibland lite för länge på samma ton. Eller alternativt att man sjunger samma ton, fast med mer varierad uttryck
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida