Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Du o Jag Ska - en typisk "Woggie/ska"

<< < (4/9) > >>

aROCKER:
Snyggt...kanskr ytterst lite vass vokal...men det blir väl lätt det med ett sådant där reverb.
Jag testar alltför lite reverbinst. kör jag så är det vintageplåt...hur har du jobbat fram den där effekten på sång.

Jag känner lite DagVag...Mannfred Mann speciellt plattan Angel station och låten Angels at my gate.

Bra jobbat.

Roffe H:
Fin låt, som bara blir bättre och bättre. Gitarren är helfräck (snygg quota) särskilt när den jamar som en katt. Sången är bättre nu , men som du själv säger är diskanten lite väl tilltagen (s-ljuden ligger på gränsen).
Den "larviga" texten tycker jag ska vara kvar, den passar fint till en bra låt.

mvh Roffe H  :)

MaxB:

--- Citat från: aROCKER skrivet 21.09.2012, 10:16:08 ---Snyggt...kanskr ytterst lite vass vokal...men det blir väl lätt det med ett sådant där reverb.
Jag testar alltför lite reverbinst. kör jag så är det vintageplåt...hur har du jobbat fram den där effekten på sång. Jag känner lite DagVag...Mannfred Mann speciellt plattan Angel station och låten Angels at my gate. Bra jobbat.

--- Slut citat ---

Tagit bort en del reverb på sång samtidigt som jag skruvat om mixen helt från början efter en del mupptrixande med att flytta ord och fraser i körstämmorna så att de gamla rösterna är tajtare.
Men det är lurigt svårt att ta bort onödiga frekvenser i enskilda instrument, sånt som tar energi från annat i ljudbilden. Men nu tycker jag att jag har fått fram tydligare ljudbild utan att alls använda SonEQ på mastern.

--- Citat från: Roffe H skrivet 21.09.2012, 11:56:29 ---Fin låt, som bara blir bättre och bättre. Gitarren är helfräck (snygg quota) särskilt när den jamar som en katt. Sången är bättre nu , men som du själv säger är diskanten lite väl tilltagen (s-ljuden ligger på gränsen).
Den "larviga" texten tycker jag ska vara kvar, den passar fint till en bra låt.

--- Slut citat ---

Quotan är kul tycker jag med, lite fräck. Har även hört i mitt huvud att man skulle kunna quota in riffet från 'Sunshine of your love' (Cream på 80-talet) men vet inte om det kommer dit eller om det finns plats för det. Nåväl arbetet fortgår...

Men som alltid hör man nya brister på egna mixen som nyss blev färdig. Sången, kören och trummorna ska totalt sett ha mer volym i mixen?

Och nån sa att det ska komprimeras hårdare...
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Du_o_Ja_Ska_20120922_ny_ren_mix_eq_wavehammer.mp3[/mp3]

Gurano:
Hej
Låter mycket bättre nu än vad den gjorde i början, med bra gitarrljud å allt :)
Men sången är alldeles för vass för mina öron... bör/måste ändras tycker jag.

Gurano

Tokai:
Vet fortfarande inte varför du inte fortsätter med det sköna gunget även i refrängen. Kan väl inte vara så svårt att fixa? Nu när nästan alla tycker samma sak?
Hör att det är delay av nåt slag på sången. Bra. Låtar som jag hört i den här stilen brukar ha lite trix i slutet av orden i en vers/refr, nämligen höja feedbacken så  att delayet (slapback) liksom fortgår och med lite överstyrning rullar in och över i nästa sångdel.
Ja, ner med diskanten på sången. Kanske övrigt också. Det ska låta mulligt. Förutom hihaten. Perfekt uppskäftig och precis så hög den ska vara, väldigt perfekt, vass som en vässad sabel.
När du sjunger "Du och jag" får jag lite igenkännande av Thomas Ledin, kanske det där typiska att hugga av ordet. Vet inte om det är bra eller dåligt. Men egentligen inget att bry sig om
Gillar detta mer och mer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion