Forum > Demolåtar

ADM & Cykelns lyrik - Blås vind, blås hav...

<< < (13/15) > >>

1up:
Klart lyft i låten nu med ny sång med avsaknad av brus. Mycket skönt sjunget. Bra mix. Möjligen lite mer värme.

Bra att jobba vidare med låtar och utveckla dem. :)

Light Head:
Så bra! Stämmorna smälter ihop väldigt bra! De mörkare tonerna från pianot är lite bumliga.

Kanske att sången och övrigt behöver lite mer samma ryp av rum? Nu ligger sången i en typ av rum och resten i ett annat.

Fasiken, stolt över mig själv att jag kommer med så mycket med typ "kritik" på en gång.

Men bortsett från teknikalite'er, så är det väldigt bra. Gillar texten, melodin, stämningen och sången! Som alltid har din musik en magisk förmåga att få lyssnaren att vilja sjunga med, att delta helt enkelt.

Som vanligt grymt bra jobb!

Dividend:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 27.10.2012, 01:54:04 ---Mystiskt mix där pianot och sången inte alls ligger i samma utrymme. Stråkarna ramlar in i rum 3. Mystiskt.

--- Slut citat ---

Pianot ligger i samma rum som stråket. (Jag använder inställningen dry) på båda. Så där måste du ha fel?? (Kan ha glömt på gamla verrar av den här visan).
Sången har lite rum, pga förutsättningar där hemstudion står.
Här kör jag verbet på mastern. (Det är en snabbmix) Istället lägger ja via sends lite mindre än på "dry"-kanalerna.

Jag svarar er andra sen. :)

bjurte:
Låter bra nu,kanske en uns mer diskant på sången.
Lite för mycket Reverb/predelay på Marre gentemot musikanterna är det oxo.. 

Asti:
Måste nog hålla med Bjurte att det är lite för mycket reverb/delay på Marres sång!
I övrigt mycket bra sång av Marre och ett sparsamt och finstämt arr! Snyggt!
Hoppas detta ger lite extra moraliskt stöd...  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion