Forum > Demolåtar
ADM & Cykelns lyrik - Blås vind, blås hav...
Dividend:
Tack för lyssning Eddi. Texten är väl på svenska, som vanligt? Tror aldrig jag gjort visa/låt på engelska nånsin? Inte med avsikt eller nykter i alla fall. :) Blir en visa och garanterat lättlyssnad!
Kul att det var lättfunnet och bra stråk (vet inte om jag håller med om stråket, känns inte helt okej eller nödvändigt). Tror kanske bara piano och nån liten flöjt/oboe? :)
Tar gärna emot feed om arret, som sagt.
MaxB:
Roligt med ökningen i hastigheten fram till 11 sekunder. Lite oväntat och en bra inledning till plink-melodin. Harmonierna känns igen.
Vid 61 finns en baston som stör, du har nog missat den (dra ner i volym eller plocka bort den).
Oj vad snabbt det tog slut. Skulle kunna kompleteras med långa svepande stråkpartier, då pianot får vila eller bara stödja violinerna. Det är ett luftigt och skönt stycke!
Håller med i ditt resonemang om gitarr - tror inte en sån tillför något.
Du nämner oboe och det tror jag passar väldigt bra i det här stycket.
Dividend:
Kanske inte en plugg, utan akustisk flöjt/oboe? Får se hur det blir.
Tack för tankar :)
Tokai:
Du är bra på dom här sorgsna vismelodierna. Kanske ett parti i dur skulle lätta upp det hela om än dock bedrägligt.
Marre och cykel får nog anses som giva för det här om det ska utvecklas. Varför inte också equality på akustisk gitarr?
Marruschkka:
Vilken underbar melodi det här är :D
Det ska bli härligt att få sätta tänderna i den här visan, och med Cykelns text oxå, så lär det inte bli fel :rolleyes:
Återkommer!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida