Forum > Demolåtar
ADM & Cykelns lyrik - Blås vind, blås hav...
Marruschkka:
--- Citat från: cykeln skrivet 02.10.2012, 21:35:53 ---Yepp
Absolut bättre version på alla sätt.
Gillar också mellanspelet
Änte sången något låg
och likaså rätt låg volym på hela alltet?
Kanske det ska vara en liten takt mellan vers och refräng?
--- Slut citat ---
Ja, nu är det bättre, ville göra den här vackra visan i en högre tonart, känns bra så här. Sen höjdes både min sång mycket och bakgrund en hel del, bra det!Din text sätter guldkant på alltihop, tack Mr Bike:wub:
--- Citat från: bjurte skrivet 03.10.2012, 02:23:04 ---Men för tusan Div...Varför viskar ni så ?? :D
Se så var inte blyga,spel upp era stämmor båd spelemän och sångmö..
Du måste ha jättemarginal till nollan upp,upp upp!!
Det är ju en Jättevacker visa som växer för var lyssning,en riktig 'klassiker'
Kom igen nu.. ;)
--- Slut citat ---
Tack Bjurte, det blev som du önskade (håller helt med!) Jag vill inte viska :angry: :D
--- Citat från: Light Head skrivet 27.09.2012, 11:03:30 ---Dramatiskt är bara förnamnet! :wub:
Jag är säkert inte ensam om att känna så, men dina kompositioner brukar gå rätt in i själen och när Marr ytterligare lägger till ännu mer djup och karraktär.. Den delen är fruktansvärt bra!!
Oj, nu lurade jag in mig själv i ett hörn.. Alltså, det mesta är bra, några små melodisnuttar blir lite "utanpå", lite som att det var en av musikerna som inte fick vara med, men bara för att retas så kastade han/hon sig in lite här och där. Tänker framför allt på partiet 60-70 (enligt räknaren i pluggen).
Kanske att jag saknar lite frasering på pianot, det är väldigt lågmält och fint vilket passar utmärkt, men känslan i stycket får mig att vilja ha lite mer känsla i form av hårdare anslag i bland,, det finns ju en tydligt svepande karraktär i allt annat.
Over and out,, peace and love,, and no kiddi'n,, long live the amused
--- Slut citat ---
Fina ord, lite dramatica ska det vara, då trivs jag som fisken i vattnet :lol: :P
Med Divis musik och Cykelns underbara text är det svårt att misslyckas ändå.
Tack!
/Marre
bjurte:
Jo nu hör jag er bättre !! ;)
Men Maria är fortfarande 'Låg' och 'mullig'
Bättre nu dock..
Dividend:
Har eq:at Marrusckka och fixat nivåer. NY VERSION! :)
Har dock något dålig lyssning här för tillfället och ber därför om feed på ljudbildens kvalitet. Svårt att höra klang och diskant och tydlighet i ljudet på ett kassettdäck från 80-talet som monitorer :)
Har höjt Marre ett par dB mot resten och filat på reverbet något. Feeda gärna på reverbet också om ni kommer på nåt jag kan ändra där? :)
Tack :)
--- Citat från: bjurte skrivet 04.10.2012, 10:03:04 ---Jo nu hör jag er bättre !! ;)
Men Maria är fortfarande 'Låg' och 'mullig'
Bättre nu dock..
--- Slut citat ---
Tack för dina skarpa öron på denna. Tror den blev bättre nu :) men det kan lätt bli nån version till tror jag så giv kommentarer! :)
bjurte:
Tycker mixen fortfarande lider av samma problem,tyvärr!
Hon hörs,men det är svårt att uppfatta orden ibland och alldeles för mycket av 'Burk' frekvenserna som dominerar
Reverbet är svårt att kommentera pga. dom andra problemen..
Om du vill kan du skicka mig en MP3:a med din bakgrund och wavar på Sången så kan jag prova lite i morgon..
Så fixar jag lite hårdrockstrummor och dist!! :D
Näe,men jag har ju oxo jobbat en del med Marias sång och tror mig veta hur man får till hennes 'sound'
Om du vill ??
Dividend:
Ok,det var inte tillräckligt bra. Har konsulterat Bjurte och hem kom en mix af honom :)
Låter jättebra. Vad tycker folket?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida