Forum > Demolåtar
ADM & Cykelns lyrik - Blås vind, blås hav...
Dividend:
Tjenis Roger!
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.09.2012, 16:05:49 ---Den bästa hittills i din kammarmusikserie. Känns färdig som den är med rättad baston vid 61s, och bara låta sista tonen klinga ut istället för att nypas. Men kan bli spännande att höra den i en "större" version också.
--- Slut citat ---
Detta är en visa :angry: (frågar ju om lämpligt arr i första posten? :rolleyes: ) Men jag förstår hur du menar. :) Den ingår i och för sig i ett större kammarstycke, som är krångligt att få ihop med formen! Tankas väl upp längre fram. Temat tyckte jag var så starkt att det förtjänade en vistolkning. Tack för lyssning och kul att du gillade! :)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.09.2012, 16:05:49 ---
Titeln kändes lite för pampig för musiken. Musiken är böljande, inte porlande som en bäck eller stormande som ett hav. Skulle kunna handla om någon av våra större insjöar, kanske. Inte Vättern dock, för den har ju redan "tonsatts" (Gustaf Bengtsson 1949).
Tycker i vanlig ordning att stråket komer lite i skymundan, men annars låter det prima om det hela.
--- Slut citat ---
Skyll inte på mig, skyll på Cykeln. :rolleyes: Lyriken till visan har skrivits av honom. MAria sjunger in ikväll har jag fått veta!
Följ gärna utvecklingen. Här ville jag väl mest ha synpunkter på arret, (gitarr?, soloblås eller stråk? manlig basstämma, osv)
Nyckelharpa går dock fet-bort :rolleyes:
Rattlesnake:
--- Citat från: Dividend skrivet 25.09.2012, 16:23:40 ---Tjenis Roger!
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.09.2012, 16:05:49 ---Den bästa hittills i din kammarmusikserie. Känns färdig som den är med rättad baston vid 61s, och bara låta sista tonen klinga ut istället för att nypas. Men kan bli spännande att höra den i en "större" version också.
--- Slut citat ---
Detta är en visa :angry: (frågar ju om lämpligt arr i första posten? :rolleyes: ) Men jag förstår hur du menar. :) Den ingår i och för sig i ett större kammarstycke, som är krångligt att få ihop med formen! Tankas väl upp längre fram. Temat tyckte jag var så starkt att det förtjänade en vistolkning. Tack för lyssning och kul att du gillade! :)
--- Slut citat ---
Sorry, det står ju där. Läste visst bara första och sista stycket i första posten. Saknar en skäms-smilie här.
Dividend:
Den arga smileyn var nåt slags ironi.. Om du nu uppfattar det så ;)
Har du några idéer om arr? Fan, jag tycker piano enbart vore lämpligt. Kanske en cello. OCh så ska jag fråga en fiolspelare om hjälp om jag får ihop ett vettigt "solo" i nåt mellanspel.
Låten uppdateras inom nån dag
Asti:
Lågmäld, finstämd visa som ska bli spännande att höra med Marres sång!
Gillar både det flödande pianospelet och de försiktiga, smekande stråkarna.
Vackert och stillsamt.
/Asti
Dividend:
NY VERSION!! med sång och lyrik
Jag kom på en riktigt bra vis/folk-melodi som jag överlät till cyklisten Stefan och den skönsjungande MAria att tolka!
Detta är en slaskmix, det behövs komp-cello, ett mellanspel med piano/cello solo i samspel.
Hon sjunger det verkligen känsligt och med både kraftfull och återhållen ödesmättad och genuin röst. Helt förbluffad när jag lade in sången. Fast jag är kanske jävig ;)
Men en väldigt bra text av Cykeln också!
Men kanske finns det saker att korrigera, detta är en slask som sagt.
Ska t ex fixa inandningarna och fila på kompressorn på Marres lead m m. Och mellanspelet ska väl bli nåt intressantare än det som föreligger. Men nu är vi intresserade av tankar om detta work in progress. Vad är bra, vad är sämre?
Mixmässiga (kanske speciellt om sång, känner jag är på mellanstadienivå där fortfarande) kommentarer om allt mixmässigt är mycket välkomna och om allt annat också. Hatar du visan, skriv det.
Gillar du skriv det! ;)
Rattle: Pianot (Alicia) har nu "Audience"-inställningen som ska upplevelsen av att man sitter i publiken. Funkar det på denna :D ? Skickar PM om detta också...
Ordsvada utan dess like från min sida, men nu!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida