Forum > Demolåtar

equality - Höstbossa

<< < (3/5) > >>

Eddi:
Mysig höstbossa och bra gitarrspel - ja piano och bas likaså. Men jag tyckte det var rätt så skönt när Latinon med maracken höll tyst ett tag där vid 79 kanske ligger lite högt och statiskt på nåt sätt på det övriga? Nu väntar vi på sång va?

Tokai:
Slutet haltar lite men underbart gitarrspel, känns som att du tvekar lite mellan piano och gitarr. Ackorden du tar vill jag också lära mig...
Känns brasilianskt, men får lite koppling till min mexikanska låt. Skulle kunna vara en epilog, en stillsam version där ex. en kvinna berättar hur hennes man blivit oskyldigt mördad av drogmaffian. Eller hur hennes son försökt fly över gränsen till USA och blivit dödad.
Så känner jag det.

equality:
En får tacke för alla svar. Kul!

Roffe: Din sax hägrar ju där nånstans i höstdiset. Vore häftigt. Får utveckla denna ytterligare till en fullängdare med sång och om du har möjlighet..?
MaxB: Sax som sagt. Kul att den föll dig på läppen. E-moll mestadels.
Dividend: Hade lite textstrofer i  huvudet när denna kom till som vid de flesta låtar. Skall försöka ta mig samman och skriva ihop nåt. Kul att den funkar bara så här också.
Alatar: Kul att den gillas så här. Konstigt att pianot låter instängt då det är Alicia Keys. Jag har nedsatt diskanthörsel och kanske inte hör detta. Kan försöka mickla med eq lyft i diskanten.
tigersoul: Astrud Gilberto hade varit kul att höra på denna, på portugisiska(!) Regnet-mot-fönstret-känslan, jo det var väl åt det hållet jag tänkte.
Clemens: Lite åt Vem Vet-läge på denna med L E vore inte fel.
stajo: Long time no see... Kul att du ville hoppa in och kommentera denna Staffan! Ordna till en fortsättning... vore nåt. Hoppas få höra av din fina musik snart igen!
Girly: Kul att den funkar hos dig också. Sång som sagt!
Eddi: Trumspelet eller brist på detta är ju stupstocken för det mesta i mina produktioner. Skall jobba mer med det.
Tokai: Latinamerikanskt kan ju vara så mycket och här var det brassestuket jag var ute efter men det fallerar nog på slutet då det blev ganska straight. Skall fixa till haltandet där i ritardandot. Brukar försöka lita på stundens ingivelse och inte tänka efter så mycket när det gäller harmisar men det kanske blev lite effektsökeri i sticket där ackorden blev många, ingen aning om vad de heter men normal stämning på guran. Bilderna du målar upp är ju tyvärr sanna och skulle kunna passa till musiken. Skall lyssna på din nya version av Mexikolåten nu.

bjurte:
Härligt gitarrspel och skönt sväng,Sååång så klart.. ;)

Jocke:
Nice! Gillar harmonierna och den avspända stämningen - knallar genast iväg till baren! ;-))

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion