Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Mexiko

<< < (3/7) > >>

Girly:
Kul, glad och lekfull låt... bitvis brutal text...  :ph34r:
Mexiko får vara för min del... stannar hellre här hemma och lyssnar på den här låten  :)
Lena

Eddi:
Tycker du har fångat den Mexikanska andan i spelet och gör riktigt snygga driddilutter insucket lite här och var. Texten var rolig smatidigt lite oroande - bör man ta treo med sig?
Väl fångat väl sångat :D

Tokai:
Girly
Ledsen om du tyckte den var brutal - men så är det.
Dock avråder jag dig inte att åka till mexiko, är nog lika säkert där som i Afghanistan.
Skojar bara, är bara min fantasi som skenar iväg - men en gnutta oro finns väl där ändå.
Men bra ändå att du stannar hemma och lyssnar på min låt istället.
Jag hade en sista vers där jag inte skulle åka dit utan stanna hemma och skriva färdigt låten (i sångmelodin alltså), men tyckte det var bättre att hålla det öppet.
Tack för lyssning.

Eddi
"driddilutter" - blåset väl? Tackar för det.
Du har tolkat texten rätt. Tänkte själv hur texten går från dur (optimistisk) till moll (pessimistisk) samtidigt som ackorden går tvärtom från moll till dur i samma ackord (G)(i refrängen)
Treo - nej eller ja beroende på tequilan. Tack för lyssning.

Rattlesnake:
Hm, ja, inte låter det som att du har gjort den här i uppdrag från Mexicanska turistbyrån!  :D

Gillar melodin och de oväntade mollackorden i "omkvädet". Kul och fantasifullt spelat/programmerat.

Den det låter välputsat om allt, inget som sticker ut i mixen.

Låter omastrad, lite torr och saknar briljans på något sätt. Ska kolla igen i med fräscha öron, återkommer om jag tycker annorlunda.  :)

equality:
Slås av hur dansant denna är. Lite som gamla Aston Reimers Rivaler. Tycker grumlet vid "flygbiljett" är borta nu. Saknar också liksom Rattlet lite lyster och brasset kunde få trycka på lite mer. Sången aningen stark. Men det är nära perfektion annars.

Testade med ett par mastringspluggar. Självklart raderar jag om du vill.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion