Forum > Demolåtar

Rattle - Klardröm

<< < (2/6) > >>

Alatar:
Hej Rattle,

Mycket fint detta. Det enda jag kan påpeka, att jag ibland saknar den röda tråden. Kanske beror på att det är rätt många instrumentväxlingar.

HasseFX:
Riktigt bra detta! :) Händelserik Hollywood-filmmusik!

Lite kommentarer: Kompositionen har bygger på okomplicerade melodier och (mestadels) o/lätt färgade harmonier med många parallella oktaver och kvinter, som följer bildens intrig nära. Stilenligt spelat av en ofantligt stor orkester. Det ger den tydliga Hollywood-associationen! Du skriver att du "testar" och jag får direkt det intrycket - du "kliver" mellan de olika orkestersektionerna (och kören) som om syftet är en demonstration av orkesterns klangmöjligheter. ;)

Idéer: Om du vill behålla grundtema och ide så tror jag stycket mår bäst av att spelas av en mindre kammarorkester, där de olika sektionerna får bygga klanger tillsammans snarare än var för sig. Använd gärna också mer av dynamiken - crescendo, diminuendo och arco/sordin/tremolo m.fl.  möjligheter som ljudbiblioteken ger.

Ser fram emot fler stycken med din orkester :)

equality:
Kul med celesta i början, sällan hörd. Filmiskt vackert. Snyggt arrat. Instrumenten låter till 99% helt verkliga för mig, t o m kören!

MaxB:
Generellt låter det strålande så vi får se om jag hittar någon förbättringspotential...

FÖrsta gången jag lyssnade tänkte jag på dynamiken på vissa instrument. Det är i så fall stråkarna i första 40 sekundrarna vars individuella anslag som kan göras dynamiska. Men nu vid nästa lyssning reagerar jag inte så.

Blåset som kommer in vid 59 sekunder är grymt bra! Nästan smutsigt bra!  B)

Körerna vid 209 är grejt. Får mig att minnas Rick Wakemans "Journey to the center of earth" eller nån annan av hans plattor.

Fasiken, det är ju dunderbra ljud i dina instrument. Bleckblåset låter riktigt bra men även träblås.

Roligt att du fått till så mycket så bra.

Asti:
Tycker det funkar bra! Varierat och spännande arr.
Vad är VSL? Vienna?
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion