Forum > Demolåtar

Rattle - Klardröm

<< < (5/6) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: bjurte skrivet 20.09.2012, 02:36:57 ---Ojj!! Här blev man impad igen!!
Tänk vad man kan göra med några VSTi nuförtiden... ;)
Mycket jobb nerlagt i ett sånt här stycke kan jag tro ??

--- Slut citat ---
Tack.  :)
Jag skulle gissa på att jag har lagt ner 30 timmar på det här, kanske halva den tiden i inspelning/kompositionsfasen och resten i diverse småpill.

(30 timmar låter som mycket tid framför datorn... :ph34r: Men släktforskning eller spela Skyrim är värre tidstjuvar...  :D )

Tack för lyssning och kommentarer.

MaxB:
Skulle nästan kunna leva på det här om du säljer verket med rättigheter till Epidemic Sound AB
600 spänn för 30 timmars arbete - seriöst ! (?) ...

Rattlesnake:

--- Citat från: MaxB skrivet 21.09.2012, 17:45:40 ---Skulle nästan kunna leva på det här om du säljer verket med rättigheter till Epidemic Sound AB
600 spänn för 30 timmars arbete - seriöst ! (?) ...

--- Slut citat ---
tja, varför inte? Jag skulle inte ha nåt emot att casha in 600 för denna, och skulle den bli ledmotivet till en populär tv-produktion skulle jag bli stolt, inte besviken.

Musiken jag gör dör sotdöden i cyberspace normalt sett. Det finns alldeles för många duktiga som lägger beslag på de få lönsamma jobb som finns, och väldigt få här på forumet hör till de riktigt duktiga. Jag hör inte till dem. Jag har försökt skicka in mina alster till förlag, men fått allt refuserat. Med rätta.

Men den diskussionen kan vi fortsätta i rätt tråd, inte denna.

Rattlesnake:
Verkar inte gå att flytta ofärdiga till färdiga demoner längre... :huh:

Nåja, jag anser mig klar med denna. Har gjort några smärre volymjusteringar och spelat om en bit av pianot:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.09.2012, 17:26:15 ---men just i början känns pianot lite..statiskt
--- Slut citat ---

Ny version i trådhuvudet.

Rafsade ihop en lite video också.

cykeln:
Funkar stycket? Blir det för svårt, tråkigt eller banalt? För tunnt eller överarbetat? Saknas något eller är det för mycket?

Och hur låter själva orkestern?

Jag tycker det funkar alldeles utmärkt. Vare sig svårt, tråkigt och absolut inte banalt.
Riktigt bra komposition med klart avgränsade intressanta partier och snygga övergångar .
Särskilt körpartiet och det därpå kommande lite Ravelska partiet som har en arabisk/österländsk krydda.
Överlag väldigt övertygande instrumentljud.
Två små nitsar - lite för högt ljud på blåset när det kommer in första gången och avslutningen tycker jag låter mer som en inledning - lite sökande sådär.
Men som sagt - riktigt bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion