Forum > Demolåtar
Rattle - Klardröm
Rattlesnake:
Från början en test av min nya orkestermall. En improviserad melodi på celestan växte fram till något annat i ungefär den ordning det är nu.
Jag spelar det mesta på keyboard, korrigerar sedan på pianorullen, kopierar spåren och editerar. Enstaka toner klickar jag dit.
Att jobba med en orkestermall innebär att ha allt (i mitt fall 60 instrument) framme utan dödande letande och väntan, så man kan snabbt testa vad som funkar. Nackdelen är att det blir lätt att få saker överarbetade...
Funkar stycket? Blir det för svårt, tråkigt eller banalt? För tunnt eller överarbetat? Saknas något eller är det för mycket?
Och hur låter själva orkestern?
Stråkar: VSL SE + chamber strings
Träblås VSL SE + extended
Brass: EWQLSO Gold, VSL SE och GPO4
Percussion: EWQLSO Gold
Celesta: VSL SE
Piano: Sampletekk Black Grand Ambient
Kör: Requiem Light
Markus Broberg:
Jag skulle vilja höra den med bara piano och stråk.
Superfin i övrigt:)
Eddi:
Superfint Roger!! Jag gillar dynamiken och samspelet mellan framförallt cellon och övrigt. Inte en tråkig stund i detta. Om jag ska komma med nåt neg så vid 60 är det lite för höga trumpeter i övrigt väldigt trevlig lyssning, det här kan du verkligen :D
Håkan Nilsson:
Oj, vilket eget sound. Jag fastnade ganska direkt för melodin. Som riktigt bra filmmusik.
tigersoul:
Jag ser en utpanorering från ett rum där en flicka sitter och leker som sedan fortsätter ut genom fönstret där någonting dramatiskt händer, kanske är kriget på väg? :P Inte alls tokigt!! Sådana här kunskaper i stämmor för klassiska instrument skulle man ju då vilja besitta för det projekt jag håller på med nu med Girly, "In my heart". Ingenting att påpeka alls egentligen, jag kan hålla med om att den skulle funka med piano o solo stråke också, men det här är kanon som det är.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida