Kontrollrummet

Eddi - Summarday

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jättefin låt Eddi, snygga stämmor som eff-a-en. och som vanligt, man börjar bli bortskämd.
Kul att leka eller hur? Flöjten satt som en smäck! Hälsa John Lennon från mig.

mvh Roffe H  B)

Tack Roffe
Nu för tiden går det så snabbt mellan idé och produktion så jag hade inte ens noterat orden i datorn. Efter din lilla uppmaning har jag lyssnat igenom och konstaterat vad jag sjungit och även fått in orden i datorn såväl som i första posten.
Kul att du gillar tack :D
Jag hälsar JL från dig när jag stöter på honom vilket förhoppningsvis ligger några år framåt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Eddi!
Lite svårt att bestämma mig för vilken version jag ska såga på... några lyssningar senare har jag bestämt att låten i trådbörjan e mycket bättre, så deså!
Nån uttalade sig om trummisen och jag kan hålla med om att di kunde byta plats på hans virvel och baskagge, men håll kvar den nuvarande "bakslagstrumkompet" på t.ex versen. Sångaren e ju en glad prick och hans kör kör ju så gott dom kan men be att dom över sig liiiiite till så att alla sjunger på samma gång. Snyggt gurasoolo uppskattas och om du ännu lyckas breda ut stråkarna så kommer detta att låta hur bra som helst. Behövs hjälp med mix el max så bara att hoijta till! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjou Eddi!
Lite svårt att bestämma mig för vilken version jag ska såga på... några lyssningar senare har jag bestämt att låten i trådbörjan e mycket bättre, så deså!
Nån uttalade sig om trummisen och jag kan hålla med om att di kunde byta plats på hans virvel och baskagge, men håll kvar den nuvarande "bakslagstrumkompet" på t.ex versen. Sångaren e ju en glad prick och hans kör kör ju så gott dom kan men be att dom över sig liiiiite till så att alla sjunger på samma gång. Snyggt gurasoolo uppskattas och om du ännu lyckas breda ut stråkarna så kommer detta att låta hur bra som helst. Behövs hjälp med mix el max så bara att hoijta till! :)

h.   johan
Ja jösses du får hjälpa till med vad som helst Johan - kanske drums? Jag PM.ar dig
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOU EDDI!
Har nu jobbat ett antal timmar med denna fina låt och nu tycker jag att mixen börjar finna sin plats så jag slänger upp den här och sen får du antingen godkänna eller skjuta Obbnäsguuben, hoppas hittar sin plats även i dina öron! Tack för att jag fick köra denna mix, det var både krävande och kul...  så GOD JUL! Näedå, inte hjul ännu men fast klockan e 04.17 här i skogen så ska jag nu slänga mig i baljan, 36 grader.

Ha det gött!

h.  johan


EDIT: har inte lagt till nåt, mixen gjord helt på Eddis eget material!
« Senast ändrad: 18.09.2012, 04:31:33 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är skillnad i mixarna - Eddis vs Mahans.
Det är mycket mer crisp i Mahans men jag upplever att det är lite för mycket lyster.
Shysst att det har arrats så att det finns tomrum att instrument tystnar på olika ställen och kommer in på olika ställen istället för att vara samma mönster på mattan hela tiden.

Gillar Mahans jobb på så sätt väldigt mycket men i min hörlurslyssning (testat olika lurar) är det ändå en viss 'muddiness' jag önskar inte skulle finnas. Kan det vara en hel del reverb i originalfilerna du Mahans har arbetat med? Antar att det gör det svårare att få fram en klarhet i mixen som jag fortfarande saknar och önskar skulle finnas.
« Senast ändrad: 18.09.2012, 11:55:55 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hänt en hel del även här. Lennonfeelingen borta  :( men rätt kill of darlings förmodligen. Lyssnar på Mahans mix och jag tycker den har gått igenom för många filter. Kompression till max och allt för långt från mickarna. Pianoliret impar och låten som sådan gillar jag.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är skillnad i mixarna - Eddis vs Mahans.
Det är mycket mer crisp i Mahans men jag upplever att det är lite för mycket lyster.
Shysst att det har arrats så att det finns tomrum att instrument tystnar på olika ställen och kommer in på olika ställen istället för att vara samma mönster på mattan hela tiden.

Gillar Mahans jobb på så sätt väldigt mycket men i min hörlurslyssning (testat olika lurar) är det ändå en viss 'muddiness' jag önskar inte skulle finnas. Kan det vara en hel del reverb i originalfilerna du Mahans har arbetat med? Antar att det gör det svårare att få fram en klarhet i mixen som jag fortfarande saknar och önskar skulle finnas.
Ja håller med om att Mahans mix är crispigare och kanske lite väl diskant. Jag  har PM:at direkt till Mahan och sa att jag ville vänte med att kommentera i tråden för att få höra lite flera kommentarer. Det han mer har gjort är att ha tagit bort elacken och det var nog klokt eftersom den inte var riktigt tajt om man uttrycker sig diplomatiskt och det gav ju mer luft i låten. Alla filerna utom förlagda effekter på solon var naturligtvis helt obehandlade när de gick till Finland för remix.
Tack för tyck MaxB :D

Hänt en hel del även här. Lennonfeelingen borta  :( men rätt kill of darlings förmodligen. Lyssnar på Mahans mix och jag tycker den har gått igenom för många filter. Kompression till max och allt för långt från mickarna. Pianoliret impar och låten som sådan gillar jag.
Lennon ler i sin himmel för att du saknar honom.
Tack för återbesök och tyck EQ :D


Edit: Mahan fick ej heller "körerna" då de lät så hemska enskilt så att de hade förorenat Östersjön på vägen över. Dessa ligger kvar i min mix men borde tas bort eller ersättas - får bli när jag tyar.
« Senast ändrad: 20.09.2012, 01:41:04 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se