Forum > Demolåtar
Alatar - Kristallen
tigersoul:
Jag tycker pianot låter bra, ingen tinitus här ;)
Det låter fint, ganska väntade invaggande toner, någon sa intro el outro, instämmer där. Fint, inte så mkt negativt att säga, kanske blir det lite väl mycket klämptande toner där uppe på samma område, det är väl vad jag kan komma på!
Asti:
Fint och njutbart!
Tror att anslaget generellt kunde dragits ner en aning och, som Wernborg var inne på, också sänkt tempot en aning.
Gärna ännu mer variation i dynamiken/anslaget. Lite försiktiga stråkar kunde komma in en bit in i låten, eller ev endast cello.
Men det räcker också med enbart piano, fint nog så!
/Asti
Alatar:
Kul att ni verkar gilla låten!
Jag håller på och filar på en ny version redan. :-)
Eddi:
Pianot jag använder är en Roland FP-7. Och jo, jag har faktiskt funderat på det här med anslaget. Saken är den, att jag själv inte känner av det, när jag spelar. Villket iofs delvis beror på att jag ofta spelar med mina hörlurar, som har en tendens att mjuka upp "vassa" anslag. Har faktiskt inga egentliga studiomonitorer heller, för att provlyssna :lol: (Vet borde skaffa sådana)
MaxB
Jo, själv får jag lite associationer till pianostycket i filmen "The Piano"
Gurano
Cello låter som en bra idee. Skall testas!
Wernborg
Långsammare tempo.. hmm.. jag vet inte riktigt... Jag bara spelar det utan att tänka på tempot. Så vet inte, om jag kan sänka tempot. Att bara i midi sänka med 15bpm kommer nog inte riktigt funka är jag rädd. Kommer förmodligen låta märkligt. Och tackar för påpekandet av felspelade tonen :-)
tigersoul
Instämmer att det är lite för mycket samma tema på sina ställen. Skall nog göra första biten lite kortare, tills moll partiet börjar.
Asti
Du har nog rätt där. Skall testa mig fram lite.
hogge:
Kanonstycke detta.. Håller dock med övriga gällande tempot. Det "gifter" sig inte riktigt med låten i övrigt..
Tycker också att gurano är på rätt väg med förslaget om en ensam Cello (eller dylikt).. Men jag tror inte heller att kompletta stråkar skulle bli helt fel här...
Men väl utfört pianospel såhär långt.. Ska bli spännande att följa den...
Markus Broberg:
Superfint. Jag blev lite förälskad i den...
Perfekt som den är.
:wub:
Älskar partiet som börjar vid 60.
Ge mig midifilen så snor jag den :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida